Verdrogen van orchidee bloemknop

Startpagina >> Overzicht forums >> Orchideeën forum >> Verdrogen van orchidee bloemknop
U bent niet ingelogd
Verdrogen van orchidee bloemknop
Martine :
10-12-2004
Sedert enige weken enkele phals aangekocht wit, creme en lila, doch na enige tijd verdrogen de bloemknoppen. De planten krijgen een badje van lauw gekookt regenwater, daar laat ik ze gedurende een 10 tal minuten instaan, ook besproei ik ze met regenwater dit dagelijks en altijd in de morgen de hartjes van de plant dep ik droog met keukenpapier en een keer heb ik een theelepeltje voeding toegevoegd. Ik zorg dat al het water na het badje volledig uit de pot gelopen is zet ze dan op een plastiek buis waar gaten in geboord zijn voor verluchting en zet ze dan in de overpot die groter is dan de eigenlijke pot zodat ze niet met hun wortels in het water staan. De phals staan op een vensterbank waar noch de morgenzon of de avondzon hun kan beschijnen maar waar ze wel veel licht krijgen( veranda ) Ook bemerk ik dat de buitenste bloemblaadjes vergelen of verdonkeren, er is geen centrale verwarming aan onder de vensterbank wij verwarmen met een Flam allesbrander. Help wat doe ik fout ????

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Ontoelaatbare inhoud Ontoelaatbare inhoud melden