Verwaarloosde oncidium

Startpagina >> Overzicht forums >> Orchideeën forum >> Verwaarloosde oncidium
U bent niet ingelogd
Verwaarloosde oncidium
A3 :
02-03-2005
Ongeveer een jaar geleden heeft mijn moeder een oncidium gekregen. Deze heeft eerst ruim een half jaar veel te nat gestaan. Dit had ik al een aantal keren tegen haar gezegd, waarna ze hem dus helemaal geen water meer heeft gegeven. Het gevolg is een oncidium waarvan alle wortels bruin zijn (zijn er een paar waar misschien nog wat leven in zit) en die een beetje verschrompeld, matgroen blad heeft. Nu heb ik deze net opnieuw opgepot door hem in verse orchideeëngrond te zetten en alle dode wortels te verwijderen. Heeft iemand tips hoe ik hem verder nog zou kunnen redden? er zit nog 1 scheut aan, waarvan ik verwacht dat die nog de beste kansen heeft.
Kan het ook zijn dat ik hem wat koeler moet zetten? Hij staat nu in een behoorlijk warme ruimte (meestal boven de 20 graden)
(de oncidium heeft verder nog geen 2e keer gebloeid, omdat ik na de eerste bloei er 2 scheuten vanaf het gehaald om te stekken. Dit zijn inmiddels gezonde planten die al een keer gebloeid hebben en net bezig zijn een 3e scheut te vormen, deze planten heb ik zelf op mijn kamer staan)

Alvast bedankt

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Ontoelaatbare inhoud Ontoelaatbare inhoud melden