Ik heb 2 orchideen waar 5 nieuwe stekken aanzitten en 6 nieuwe takken.ik heb eerder niewe stekken
eraan gehad en in de orchideen aarde gezet maar deze hebben het helaas niet overleeft.Ik heb gehoord
als je de stekken laat zitten dat de bloemen het dan niet doen.Hoe moet ik hier mee omgaan want ik
vind nieuwe stekken helemaal geweldig maar ik wil wel dat ze het dan ook gaan doen.Of kan ik de
stekken toch laten zitten en evt. overpotten in een grotere pot.Ik hoop dat uw mij een atwoord kunt
geven op mijn vraag.In mijn kennissenkring heeft nog niemand dit meegemaakt en die weten het ook
niet.Groetjes een orchideenliefhebber.Zelfs een orchideenkwekerij kon mij het antwoord niet geven.
Groetjes Ingrid
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Anoniem:
24-05-2006
Alvorens hierop te antwoorden moeten we wel weten over welke orchidee het gaat. En dat ze het in de
kwekerij niet weten, dat kan niet.
vrgr
Ingrid carriere:
24-05-2006
De orchidee die ik heb is en Phalaenopsis.
Anoniem:
24-05-2006
De bijscheuten of keiki's moeten blijven zitten tot ze groot genoeg zijn om zelfstandig te worden
opgepot. Ze moeten zelf genoeg wortels hebben, je mag deze gerust een jaar of zelfs langer laten
zitten en je plant zal hierdoor niet minder bloeien.
Ingrid carriere:
24-05-2006
Hartstikke bedank voor de moeite en het antwoord. waarschijnlijk heb ik de stekken er te vroeg af
gehaald.Ze waren nog niet zo oud en hadden wel wortels en waren ongeveer 8 a 10cm groot(totaal in
de breedte) Vriendelijke groet Ingrid
Ingrid carriere:
24-05-2006
Kan ik ze nu wel evt. overpotten in een grotere pot want ze groeien weleen betje de pot uit of is
het beter te latenzoals het is?? vriendelijke
groet Ingrid
Anoniem:
24-05-2006
Dat mag, een maatje groter maar niet TE groot. Vanonder een laagje kleikorrels of styropur zodat de
plant geen natte voeten heeft.
Als de kleine plantjes afzonderlijk worden opgepot moeten ze in een aangepast potje, d.w.z. klein
potje en zeer spaarzaam met water. Dit doe je het best als het groeiseizoen begint, in het voorjaar.
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht