Ik denk 2 keiki's aan phalaenopsis hoi !

Startpagina >> Overzicht forums >> Orchideeën forum >> Ik denk 2 keiki's aan phalaenopsis hoi !
U bent niet ingelogd
Ik denk 2 keiki's aan phalaenopsis hoi !
S@nne :
25-02-2007
Lieve orchideeen freaks en anderen.
Ik heb aan één van mijn Phalaenopsis', waarvan ik een maand of twee geleden na de bloei de stengel heb afgeknipt boven het derde oog, kwam er uit dit 3e oog een nieuwe stengel die flink doorgroeit
en zie.......... wat er gebeurt. Uit het derde oog van de nieuwe stengel groeit een bolletje (geen gewone knop maar echt een bolletje) wat elke dag groter wordt en nu een doorsnee heeft van ongeveer 1 cm. er prachtig uitziet (groen en glanzend met iets roods). De stengel groeit door en uit het volgende oog jawel een begin van een bloemknop en daarnaast weer zo'n bolletje wat ook elke dag groter wordt......... Is dit uitzonderlijk? Ik heb hier geen ervaring mee want ben slechts ruim een half jaar bezig met deze geweldige planten.
Kan iemand mij vertellen wat ik hier verder mee moet doen. Gewoon verzorgen zoals ik al die tijd heb gedaan. Om de veertien dagen lekker water laten doorlopen (lauw). 1x per week borrelglaasje water (ook lauw) en 1x per maand verdunde mest ook weer in lauw water. Elke dag sproeien met lauw gekookt water.De planten staan op hydrokorrels in de buitenpot, zonder dat het water de (binnen)pot kan raken.
Mag ik s.v.p. een antwoordje van diegenen die het weten.??
vr.groet en fijne zondag van S@nne

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Ontoelaatbare inhoud Ontoelaatbare inhoud melden