Ik ben Vanda verslaafd en heb maanden twee prachtige sansai blue's bij het lokale tuincentrum
gevolgd die daar maar stonden en niet werden verkocht. Vandaag waren ze weg... in de klikko. Van een
medewerker mocht ik ze meenemen. De ergst toegetakelde mist een stuk uit de top en dat is volgens
mij gebeurd toen de plant uit de glazen stolp getrokken is. De andere is ok m.u.v. een wortel die
afgebroken is. Ik heb een stuk of zes vanda's en best wel wat ervaring maar nu weet ik het niet
meer. Heeft deze plant nog een kans? De wortels van beide planten zijn gezond en hebben heel veel
groeipunten. Wie weet meer?
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Greenconnection:
06-07-2007
Als je de "nieuwe"planten net zo behandeld als degene die je al hebt, gaat het zeker
goedkomen.
Als het eindgroeipunt ontbreekt, zullen er (vaak aan de voet) nieuwe scheuten gaan ontstaan. Het
wachten is daarop. Een enkele gebroken wortel is geen probleem.
Succes!
Andre2:
07-07-2007
Dank voor de reactie. Klinkt hoopvol.
Andre2:
17-11-2007
Ik plak een link voor vanda liefhebbers. De foto is van de plant waarover ik mij in dit bericht
zorgen maakte. De zomer buiten heeft haar blijkbaar goed gedaan en het lijkt of alle zeven knoppen
uit komen. Overigens de andere vanda die minder gehavend uit de klikko kwam bloeit ook al weer zo'n
10 weken. Leuk toch.