De orchideeen en de vakantie.

Startpagina >> Overzicht forums >> Orchideeën forum >> De orchideeen en de vakantie.
U bent niet ingelogd
De orchideeen en de vakantie.
S@nne :
14-07-2007
Ik heb een vraagje over de verzorging van mijn (verschillende) soorten orchideeen (Phalaenopsissen, Dendrobiums, Miltonia's, Cambria's, Zygopetalums en wat kleine botanische orchideetjes) en mijn drie weken vakantie.

Ik heb iemand die mijn 2 poezen en mijn planten verzorgt. Echter deze mevr. heeft niet echt veel verstand van, met name, orchideeen. Daarom dacht ik er goed aan te doen de planten één dag vóór vertrek goed te dompelen en te laten uitlekken, en haar dan te vragen ze na 10 dagen, dus op de helft van de vakantie, een borrelglaasje water te willen geven en ze elke 2 dagen even te willen sproeien in de vensterbank, (het water op de ramen neem ik dan graag voor lief voor die periode). De planten staan allemaal op hydrokorrels, dus komt er wat water onder uit, dan verdwijnt dit in de korrels, zodat de binnenpotten niet in het water staan.
Mijn vraag is nu, is dit een goed idee of heeft iemand een betere suggestie.? Ik ga in september, de planten staan op NO venster(s), dus alleen een (vroeg) ochtendzonnetje.
Graag jullie reactie(s) Bij voorbaat dank
groetjes S@nne

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Ontoelaatbare inhoud Ontoelaatbare inhoud melden