Keiki of nieuwe bladvorming?

Startpagina >> Overzicht forums >> Orchideeën forum >> Keiki of nieuwe bladvorming?
U bent niet ingelogd
Keiki of nieuwe bladvorming?
Mls :
20-08-2007
Enige tijd geleden heb ik laten weten dat ik een groot aantal Phaleanopsis had gekregen. De eerste bloeistengels kwamen al snel: ik heb nu in bloei staan phal. met de naam Snowapple, middelgroot formaat met mooie witte bloemen; 3x een plant met kleine donkerpaarse bloemen met de naam Malibu petite.
Een plant is na aanvankelijke stilstand (waarschijnlijk verkeerde plek in huis) nu heel veel knoppen en zijscheuten met knoppen aan het ontwikkelen, het ziet er gezond uit.
Een plant aarzelt tussen wel en niet bloemen tot volle wasdom laten komen, dwz wel knopvorming maar als deze wat groter worden vallen ze af. Twee knoppen staan gelukkig op het punt van opengaan.
Een van de planten met slappe bladeren presteert het nu om nieuw blad aan te maken in de okel van de andere/oudere bladeren. De oudere bladen zijn nog steeds in minder goede conditite maar verbeteren zich langzaamaan wel.
Mijn vraag: kan het zijn dat dit blad in de oksel uitgroeit tot een keiki of is dit koffiedik kijken en gewoon afwachten wat er gebeurd?

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Ontoelaatbare inhoud Ontoelaatbare inhoud melden