Eindelijk is het zover, één van mijn Phalaenopsis is voor de tweede mail in bloei!!! Superblij ben
ik hierom. Helaas moet ik vaststellen dat er al 1 bloemknop aan het schrompelen is. Valt deze nog te
redden of gaat hij eraf vallen? En waar is dit te wijten??
Ik heb hem nu dichter bij het raam gezet waar hij meer zonlicht krijgt. Hij stond eerst op de kastje
aan de andere kant van living. ( ik heb zo'n 7-8 Phalaenopsis, maar helaas kan ik ze niet allemaal
voor het raam zetten door plaatsgebrek... vandaar dat deze op een kastje stond aan de andere kant
van de living .
Graag had ik jullie reactie en deskundig :) advies hier over gehad. Alvast bedankt voor jullie tijd
om dit berichtje even te lezen.
Groetjes Anneke
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Anneke1977:
30-12-2007
Nog een foto van hoe de bloemknop er een weekje geleden uit zag.
Anneke1977:
30-12-2007
En zo ziet de bloemknop er nu uit.... gelig en verschrompeld.
Hopelijk valt hij nog te redden!
Greenconnection:
30-12-2007
Een eenmaal geel geworden bloemknop is niet te redden. Je gaf het zelf al aan: lichtgebrek.
Anneke1977:
30-12-2007
@ Greenconnection:
Hartelijk dank voor je antwoord! Spijtig dat de bloemknop niet meer te redden is... Maar goed, dan
ga ik proberen om al mijn andere planten zo licht mogelijk te zetten... Ik zou ze eventueel naar de
veranda kunnen verplaatsen, maar 's nachts wordt het daar wel koud. Overdag staat de verwarming er
wel op, maar 's nachts koelt het daar erg af( erger dan in de woonplaats/living ). Ik weet dat
orchideëen het niet te koud mogen hebben. Maar wat is het ergste: koude 's nachts of te weinig licht
overdag? Graag hoor ik het van je.
Groetjes Anneke
Greenconnection:
30-12-2007
Als de temperatuur 's nachts op de veranda onder de 16 graden komt is dat even schadelijk.
Anneke1977:
02-01-2008
@ Greenconnection,
Bedankt voor de info, ik laat ze in de living staat op de meest lichte plaats dan!
Groetjes Anneke
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht