Ik heb sinds een paar maanden een grote echte bonsai gekocht. Ik geef de boom elke dag water en
staat niet in direct zonlicht. De boom valt onwijs uit maar er groeien ook weer nieuwe bladeren aan.
Kan dit kwaad? Of hoort dit gewoon?? Nog tips hoe te verzorgen??
Ik weet niet wat voor bonsai ik heb maar heb de afb. er aan toegevoegd
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Greenconnection:
17-05-2008
Het zou erg handig zijn, als je ons vertelde, om welke soort boom het hier gaat.
Greenconnection:
17-05-2008
Dit is geen bonsai, maar bonsai-achtige kamerplant. Het is een Ficus soort die men hoog heeft
opgeplant om een bonsai-achtig effect te creeeren.
Verzorging: 1 x per week flink nat maken, een lichte plaats zonder zon. Laat de grond opdrogen
tussen de gietbeurten. Te lange, kale scheuten kun je prima terugsnoeien, zodat de plant voller
wordt.
Lees alles over echte bonsai: http://aka-matzu.webs.com/index.htm
Onetreehill:
17-05-2008
De diverse Ficussoorten hebben de neiging blad te laten vallen als er van standplaats veranderd
wordt, dus dit is misschien de reden van het bladuitval. Je schrijft dat er ook weer nieuw blad
groeit dus het gaat wel weer goedkomen. Dergelijke bomen worden vaak betiteld als malsai , maar in
het Bonsai handboek van auteur Harry Tomlinson worden de diverse Ficussoorten toch beschreven als
bonsai dus beschouw jouw Ficus gewoon als bonsai. De min. temp. is 15gr.C en vermijd temp. en
vochtschommelingen. In de zomer overvloedig gieten en de grond verder lichtjes vochtig houden en zo
nu en dan benevelen.Om de 14 dagen bemesten in het groeiseizoen. Te lange nieuwe scheuten kun je
terugsnoeien en om het jaar in de lente verpotten. Altijd beschermen tegen vorst en droogte niet in
direct zonlicht, verdraagt ook schaduw. Gedurende de zomer kan de boom buiten geplaatst worden op
een luw plekje.
OTH
Manderd:
17-05-2008
Dank u wel
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht