Hey. Eerst maar even snel voorstellen, want ik ben hier nieuw.
Ik ben Edwin ter Horst, en ik woon in Zwolle. Ben 15 jaar, en dit
is voor het eerst dat ik een bonsai boompje heb. Ik ben dus maar
met een kleintje begonnen.
Ik heb wat vragen over de bomen, en omgeving.
1. Ten eerste, ik heb een Bonsai Dwergvorm Loofhout.
Is hier uit te halen wat de exacte naam is, want ik denk wel dat
het een andere naam heeft dan dit :).
2. Ik heb gehoord dat een huis met CV. te droog is. En wij hebben
CV (radiator.) dus moeten er agrex korrels in heb ik gelezen. Maar
waar zijn die te verkrijgen (intratuin of speciaalzaak?).
3. Is het verstandig om een Bonsai op een slaapkamer te zetten
op een boekenplank, en NIET boven een radiator, maar wel met wat
licht (NIET VOLOP).
Alast bedankt voor jullie hulp, en mijn excuus als U denkt dat het super
domme vragen zijn :).
Grtz - Edwin.
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Edwin:
13-12-2003
urm... ik kan mijn bericht niet bewerken? :S
nouja, dan maar zo. Ik heb ook gehoord dat je de
bonsai met watergeven, gewoon ff kan onderdompelen
in het water, en dan uit laten lekken, maar moet je dan
de hele bodem onder water, of alleen de pot, zodat het
water in het gaatje kan lopen naar boven?
En zo helemaal onderdompelen, hoe lang in water houden
in, en direct weer uit of...
Bedankt, en Grtz - Edwin
Anoniem:
01-02-2004
edwin, je bent goed op weg. Lees nog wat rond op internet en je zal er veel uithalen. Wat je vragen
betreft: zijn niet dom, we moeten allemaal ergens beginnen, niet?
Wat de vragen betreft: 1) Is geen exacte naam uit te halen, 2) Agrexkorrels: altijd goed (idd voor
vochthuishouding in de weinige aarde met groot verdampingsoppervlak), 3) test het eens uit, lijkt
goed te zijn let wel op voldoende licht maar waarschijnlijk best geen direct zonlicht aan het raam
(ook weer afhankelijk van de soort) standaardbonsai uit groothandel meestal veel licht nodig.
Succes ermee!
grtz,
Misjel
Anoniem:
29-03-2004
haj mensen , ik heb gisteren een bonsai boompje gekregen maar ik weet niet echt hoe ik m moet
verzorgen kan iemand mij vertellen hoe ik m moet verzorgen ?????
groetjes patricia ....... mail me anders ff :
patje172@hotmail.com
Rons:
13-04-2004
Edwin
Bonsai Dwergvorm Loofhout is geen soortnaam die ik ken. Lijkt mij handig om eerst de soortnaam te
weten
Patricia
Als ik bij jou aanklop met de vraag "Ik heb een boom gekocht; wat moet ik nou doen ?" dan
kun je ook niets mee. Bonsai is geen soortnaam maar de techniek. Letterlijk zeg je eigenlijk
"Ik heb een boompje in pot gekocht, wat moet ik doen?". Je moet eerst de soortnaam van de
boom/bonsai weten. Dit is je eerste les: bonsai boom bestaat niet! Het is of bonsai (boom in pot) of
gewoon boom (boom die je in volle grond zet en laat groeien in zijn natuurlijke groei).
Rons:
13-04-2004
Edwin
Bonsai Dwergvorm Loofhout is geen soortnaam die ik ken. Lijkt mij handig om eerst de soortnaam te
weten
Patricia
Als ik bij jou aanklop met de vraag "Ik heb een boom gekocht; wat moet ik nou doen ?" dan
kun je ook niets mee. Bonsai is geen soortnaam maar de techniek. Letterlijk zeg je eigenlijk
"Ik heb een boompje in pot gekocht, wat moet ik doen?". Je moet eerst de soortnaam van de
boom/bonsai weten. Dit is je eerste les: bonsai boom bestaat niet! Het is of bonsai (boom in pot) of
gewoon boom (boom die je in volle grond zet en laat groeien in zijn natuurlijke groei).
Anoniem:
23-04-2005
okay
Valiumeke:
08-06-2006
Hey Edwin,
Wat dat onderdompelen betreft.
Ik stop de mijne één keer per week in zijn badje :-)
Ik hou hem dan goed in de gaten en als hij stopt met 'pruttelen' haal ik hem er terug uit, it seems
to do the trick...
Hij staat bij ons ook gewoon op de vensterbank op de slaapkamer, staat daar de hele dag in de zon.
Ik draai hem ook elke week, zodat elke kant evenveel licht krijgt :-)
Wij hebben ook cv, wel roostertjes in de vloer maar da's toch een pot nat... regelmatig besproeien
kan ook helpen...
Voor de exacte naam kijk je best eens naar heel veel foto's en boeken, en als je 't dan nog niet
zeker weet, plaats een foto op het forum, ik had binnen de tien minuten al een naam voor de
mijne...
Veel succes ermee!
Jessie
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht