ik ben op zoek naar de nederlandse en wetenschappelijke naam van dit vetplantje. is er iemand die me
kan helpen aan een antwoord? alvast bedankt!
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Faesarah:
24-05-2004
Ik zal ook eventjes een foto bijvoegen van een close up van een blad van de vetplant..
Anoniem:
25-05-2004
broedblad ? aka bryophyllum ? ..
Anoniem:
25-05-2004
hallo,
Inderdaad Bryophyllum, of Kalanchoe; ik weet niet wat de huidige status is. De soort kan ik niet
direct zeggen. Het lijkt wel op de daigremontianum, maar de marmering op het blad ontbreekt
hiervoor.
Pieter
Anoniem:
26-05-2004
als ik me niet vergis een kalanchoe marmorata:
deze is te herkennen aan de kleine plantjes die zich op de rand van het blad vormen. Deze plantjes
laten snel los en groeien verder waar ze toevallig landen: zet deze plant dus niet te dicht bij
andere potten in de buurt, anders wordt het een plaag!!!
(Door deze grappige eigenschap en overvloed aan stekjes is deze plant erg geliefd op bijvoorbeeld
kleuterscholen).
Groetjes, Inez.
Plantengek:
27-05-2004
De naam van de afgebeelde plant is een bryophillum crenatodaigremontiana, een hele mond vol ja.
Was er nl. al jaren naar op zoek en heb via het Internet kleintjes ontvangen van 3 mensen.
Dus heb er nu heel wat staan.
Er is een leuke site over dit soort planten.
http://www.captain.at/capages/index.php?p=bryo
Heb nog een foto bijgevoegd van 1 van mijn planten, deze is inmiddels veel groter en heeft nu 6
bladeren.
Groetjes
Mesemvrouw:
09-06-2004
Dit plantje staat afgebeeld in Gordon Rowley's "Groot Succulentenboek" en wordt er benoemd
als
Kalanchoe daigremontiana
Mesemvrouw:
09-06-2004
Ben nog wat gaan rondsurfen op het web en ontdekte dat
bryophyllum en kalanchoe blijkbaar synoniemen zijn.
Plantengek:
12-06-2004
De plant die ik heb heet echt bryophyllum crenatodaigremontiana.
De diagremontiana heeft een ander blad.
Ze behoren (samen met nog vele soorten) tot de Kalanchoefamilie
Anoniem:
04-12-2004
Dit plantje heet inderdaad "kalanchoe diagremontiana of broedblad. Heb er ook een aantal
gehad. Momenteel heb ik er één die ongeveer 1m90 is, helemaal bovenaan beginnen er zich
bloemknopjes te vormen.
Marielle:
05-12-2004
Hoi,
Ik heb deze plant nog van de lagere school. Nakomelingen van nakomelingen nu 16 jaar later. Van de
week weer stekkie aan vriendin uitgedeeld, die vroeg hoe hij nou heette. Ik noemde het altijd mijn
bommenwerpers, maar al surfende kwam ik deze bijnaam alleen bij een andere plant tegen. Verder kwam
ik deze 2 leuke sites tegen:
www.bryophyllum.com en http://www.dr.hauschka.nl/tuin/a_bryo.htm, waar vermeld staat dat Goethe ook
erg gecharmeerd was van de plantenfamilie.
Groet,
Marielle
Robvandijk:
13-11-2005
Al lang aan het zoeken geweest om er achter te komen welke plant mijn vrouw bedoelde. Nu ik er
achter ben wil ik graag zo'n plantje kopen. nog nergens gezien. Mijn vrouw zou graag een stekje van
deze plant willen hebben wie kan en wil mij helpen.
Groetjes rob
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht