Pieter (of andere cactusliefhebbers),ik heb een aantal soorten besteld waarvan de leverancier zegt
dat ze winterhard zijn.kun jij dat bevestigen?kun jij deze gegevens staven met de informatie en de
kennis die jij hebt?het gaat over ferocactus wislezinii(-12°),opuntia macrocentra(-23°)opuntia
violacea(-?°),ferocactus
macrodiscus?,ferocactus stainesii var. pilosus?cleistocactus straussi,(deze heb jij ook,pieter
winterhard?),cleistocactus tarijensis en (tricho)cereussen? Cleistocactus
Tarijensis
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Pieter_cactus:
29-05-2004
Hmmm...winterhard... Enige vorsttolerantie, ja, maar winterhard zou ik niet zeggen hoor.
Ferocactus wislizenii kan tegen heel wat vorst, maar ik denk dat -12°C wat té optimistisch is. Maar
je kan altijd proberen hé. Cleistocactus strausii kan naar het schijnt ook tegen heel wat vorst,
maar er zijn betere. Bij de Trichocereussen zijn er wel enkele die heel wat kunnen verdragen. Die
Opuntia's: geen probleem. Maar voor al die soorten: wel droge overwintering hé: onverwarmde serre of
zo. Enkele soorten die ik buiten in rotstuintje hou: Echinopsis chamaecereus, Escobaria similis,
Opuntia humifusa, Sclerocactus glaucus (Opuntia-ent), Pediocactus despainii (Opuntia-ent) en een
voorlopig onbenaamde Opuntia (mooie paarse leden, zaailing waarvan ik niet weet venwaar hij
komt...). In de onverwarmde serre heb ik: Escobaria vivipara, E. sneedii, E. leei, Echinocereus
triglochidiatus, E. mojavensis, Cylindropuntia (soort schiet me niet te binnen), Ferocactus
hamatacanthus, Thelocactus setispinus, Echinopsis chamaecereus, Epithelantha neomexicana, Rebutia
muscula, Rebutia sp. (aff. marsoneri) en waarschijnlijk nog enkele die me nu niet meteen te binnen
schieten. Dit jaar heb ik ook verschillende soorten gezaaid om onverwarmd te houden. In de
onverwarmde serre of als Opuntia-ent buiten...
Groetjes,
Pieter
Yellowman:
30-05-2004
Hallo,Die Echinopsis c.,die buiten staat,bloeit die al (nog niet zeker)
Pieter_cactus:
31-05-2004
Die die in de serre overwinterd hebben bloeien al enkele weken, die buiten nog niet. Dat zal nog een
weekje duren denk ik...
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht