Hallo beste cactusvrienden,ik sta op het punt een fotocamera aan te schaffen .het schijnt dat het
hier gaat over het nemen van macrofoto's als we spreken over cactussen .kan iemand mij een goed
(digitaal of geen digitaal)fototoestel aanraden/aanbieden/voor mij meebrengen uit een taxvrij
tropisch eiland,. suggesties,tips,...alles is welkom..alvast bedankt!
groetjes,
marc
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Alain1:
26-06-2004
Hallo beste marc,
ik heb onlangs in de aldi een toestel van medion (md 41066)gekocht waarvan ik zéééééééér tevreden
ben!5.18 megapixels, 3x optische zoom, close up vanaf 10cm. ik had vroeger een reflexcamera canon
eos en de prestaties van de digitale camera kan je er gerust bij vergelijken en zijn zelfs beter en
meer mogelijkheden. voor de prijs van 249€ had je een camera,netadapter,draagtas,memory
card(128mb),batterijen en lader.
je kan zowel manueel als progrm functie werken, diafragma zelf instellen, tijdsvoorkeuze zelf
instellen,...
heel tevreden over dit toestel, (zie foto's "welke cactus"van alain1 voor resultaten).
mijn andere voorkeur voor digitale camera zijn sony en panasonic maar dan is het prijskaartje direct
200 tot300€ meer tov de medion en voor dezelfde prestaties.
hopelijk heb ik u geholpen.
groeten alain1
Alain1:
26-06-2004
Het zijn nu wel geen foto's over cactussen maar je ziet een voorbeeld van de camera.
Mesemvrouw:
26-06-2004
Ik ben zeer tevreden over mijn PENTAX OPTIO 550. :5.0 effectieve
megapixels, 5x optische zoom,digitale zoom 4X,macro focus 2cm,
batterij: lithium-ion;Bovendien is hij zeer compact en weegt 250gWas wel niet
goedkoop.(prijsverschil tussen de verschillende
handelszaken nagaan! Dat liep voor deze camera op tot 100 € )
Parodias:
26-06-2004
ik denk dat "dichtbij" fotografie geen "macro" fotografie is :-)
mijn "ouwe" HP912 kan het zoals in bijgevoegd voorbeeld en nog iets beter .. 't is
belangrijk dat men voor "macro" kijkt naar de specificaties van de camera en nakijkt hoe
dicht men bij het onderwerp kan komen en wat dan de grootte is van het veld dat de camera
"ziet" ..
hierbij een voorbeeldje van "seismonastie" .. beweeglijkheid van de meeldraden
Willy
Mesemvrouw:
26-06-2004
Voor echt mooie dichtbij foto's ga ik bij mijn Canon reflextoestel een aangepast objectief kopen
maar ik pieker nog even over de
prijs.
Yellowman:
26-06-2004
Voor alain1: beste vriend,ik weet wel dat ze in de aldi soms goede kwaliteit electronica verkopen,er
zijn echte (schijnbare) koopjes te vinden, maar het nadeel van zo'n onbekend merk,made in
taiwan/japan/... is dat wanneer men stukken heeft, het toestel niet kan hersteld worden omdat er
geen wisselstukken voorhandig zijn :-)ik koop liever een goed (bekend) merk met een goede
prijs-kwaliteit verhouding.in de biggs(gb)verkopen ze er naar het schijnt zo enkele.maar hier in
privéwinkels in mijn provincie hebben ze ook interessante camera's.voor mij is de ideale fotocamera
eentje van +/- 4-5 megapixels,minstens 4x optische zoom(liefst macro-focus),high performance
processor,voldoende mb geheugen en een video-uitgang en hij zou als webcam ook moeten
dienen(optioneel).heeft iemand misschien de behoefte om zijn digitaal fototoestel te verkopen (om
welke reden dan ook ;-))of weet iemand een goede zaak waar een koopje te doen is?alvast bedankt voor
de reacties en tips!
met vriendelijke groet,
marc
foto : eriocereus jusbertii
Alain1:
26-06-2004
Beste,
ik weet dat in de Aldi of andere zaken koopjes te vinden zijn en zeker van onbekende merken. Wat
betreft de digitale camera, dit is van het merk Medion(maken PC, flat monitors, ... alles wat met
digitale foefkes te maken heeft. Het bedrijf is gelegen te Gentbrugge(bij Gent) en indien er
problemen Zijn met toestellen of onderdelen worden ze daar ook hersteld of krijg je een nieuwe
mee.(reeds gebeurd met een laptop van 2jaar en enkele maanden!) Er is tevens een garantie van 3 jaar
bij van Medion. Eigenlijk vind ik Medion zeker niet slecht en ook de service niet.
Kwestie van smaak...zou ik zeggen.
Er zit ook een memory kaart bij van 128MB
Beste groeten Alain.
Yellowman:
26-06-2004
Bedankt alain hier in mijn woonplaats zijn er geen aldi's die deze camera verkopen.maar ik wil je
een voorstel doen.mag ik je e-mailen of wil je liever communiceren via messenger(je e-mailadres heb
ik al,dus je hoeft die niet op het net te plaatsen :-))
Alain1:
26-06-2004
Geen probleem, doe maar. Gelijk met wat, messenger of email.
Groeten
Sonja:
28-06-2004
Hallo Marc,
Ik heb een Canon G3. Een hele investering maar je kar er prachtige foto's mee maken. Maar je moet
kijken wat je er in de toekomst verder er mee wil doen. Ik heb deze gekocht ook voor het aquarium om
daar ook het legsel en de jonge vissen te fotograferen. Canon G3 heeft 4.0 megapixels, 14x zoom
(optical & digital) Je kunt er zelfs andere lenzen voor op kopen.
Hier een voorbeeldje.
Groetjes Sonja
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht