Hallo, ik zou willen vragen of een bepaald middel ter bestrijding van bladluizen (speciaal voor
beukenhagen)geschikt is om het ook op cactussen te gebruiken,en of dit een schadelijk vergif is
(voor dier en mens).het gaat hier om een middel(waarvan de bijsluiter verdwenen is) met drievoudige
werking:dmv contact,damp en translaminair.het is een emulgeerbaar concentraat op basis van:
* 5g/l lambda-cyhalothrin en 100g/l primicarb.Het bevat ook cyclohexanon en het zou weinig giftig
zijn voor bijen.pieter en anderen,wat maken jullie hieruit(geschikt of niet voor cactussen) en
kunnen jullie die moeilijke woorden eens omzetten in mensentaal :-)
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Parodias:
03-07-2004
lambda-cyhalothrin is een van de pyrethrinen wat voor warmbloedigen relatief onschadelijk is ..
Primicarb is een klassiek insekten bestrijdingsmiddel voor in de tuin en cyclohexanon is een
oplosmiddel om de boel in oplossing te houden ..
ik denk dat je dit zonder al te veel problemen op je planten kunt toepassen MAAR .. toch even
uitproberen op een plantje want het oplosmiddel cyclo-dinges kan een gevaar betekenen voor de huid
van de planten (oplossen van de beschermende was laag)
bron : google is je zoek-vriend :-)
Cientje:
03-07-2004
Het nadeel van het product die je daar toont (Okapi) is idd. dat het onschadelijke insecten zoals
bv. bijen en de lieveheersbeestjes die leven van de bladluizen ook dood en wanneer je die gebruikt
voor grote oppervlakten is het altijd aan te raden om een mondmaskertje te gebruiken en huisdieren
uit de buurt te houden, want dit is een product met het gekende gevarenteken. Er bestaan natuurlijk
ook meer selectievere insecticiden zoals pirimor die de natuurlijke vijanden van de bladluizen
sparen.
Groetjes Cientje
Yellowman:
05-07-2004
Kan iemand mij een werkzame stof opnoemen stof die andere insecten niet doodt?voor de liefhebbers
:een foto van 2 prachtig bloeiende geraniums :-) zonder bladluizen(okapi gebruikt,alsook voor mijn
zonnebloemen en andere grootbladige bloemen{oa zilvermagriet uit afrika}).heb ook nog
een interessant insektfenomeen ontdekt: op één van mijn zonnebloemen(nu zo'n 35 cm hoog)bevinden
zich mieren,die een soort nektar uit het achterste van de bladluizen oplikken en in ruil bescherming
bieden aan de bladluizen tegen sommige van hun natuurlijke vijanden.er is maar 1 zonnebloem bewoond
door bladluizen en mieren,en op deze heb ik geen okapi gebruikt,gewoon om te zien hoe die plant en
die insecten evolueren.en dan nog iets interessant: de grootste zonnebloem die in mijn achtertuin
staat,vertoont bijna reuzegroei.hij groeit bijna 75% meer in dezelfde tijdspanne als de andere
zonnebloemen.en ik denk dat ik daar een verklaring voor heb:mijn vader,die diabetes type 2 heeft en
een heleboel medicijnen (ook anti-depressiva) slikt (zo'n 20 soorten pilletjes),urineert elke dag
een keer of 2-4 juist op de plaats waar die zonnebloem staat.en ik heb een sterk vermoeden dat
bepaalde afvalstoffen uit die urine komen en opgenomen worden door de planten.ik heb weet van enkele
mensen die hun urine (verdund met water of niet)gebruiken als meststoffen en zelfs als een brouwsel
voor hun lichaam(die mensen drinken letterlijk hun eigen urine op{urinetherapie}).wie kan hier iets
zinnings/interessant over vertellen?
marc
Urinethapie
geneest alles:
20-02-2005
Ghandi deed het, de Britse actrice Sarah Miles doet het, evenals Indianen, Eskimo's en Aboriginals
uit Australië. Allemaal vangen ze hun eigen ochtendurine op en drinken daar zonder blikken of blozen
een glas vol van, liefst op de nuchtere maag. Ze gorgelen, onder andere tegen migraine. Coen van der
Kroon zweert bij de heilzame werking. "Urine is niet vies. Het is absoluut steriel." Van
der Kroon werd de eerste urinetherapeut. Hij schreef het boekje De Gouden Fontein, dat hij in
Nederland in eigen beheer uitbracht. Wat zit er dan precies in dat zo goed voor ons is? Van der
Kroon heeft een waslijst meldingen over wonderbaarlijke genezingen van kankerpatiënten,
lepralijders, psoriasispatiënten, mensen met reumatische aandoeningen en alle mogelijke chronische
kwalen. Zodat je eigenlijk alleen maar tot de slotsom kunt komen dat òf die urinetherapie zwendel of
autosuggestie is òf dat de hele medische wereld op een ongelooflijke manier heeft zitten
slapen.(Bron: Helderse Courant 1-9-94)
· "Why Bogus Therapies Often Seem to Work" by Barry L. Beyerstein, Ph.D.
· Quackwatch
· "Taking the Piss - Is Urine Drinking a Good Idea? Paul Willis interview Dr. Robert
Farnsworth, a leading Australian urologist
· "Just a glass a day keeps the doctor away" by Jeff Langley
· The Restaurant of Urine-Altering Cuisine (humor)
· Auto Urine Therapy
· The Urine Therapy Home Page
http://health.groups.yahoo.com/group/MedPot/message/701 testimonials
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht