Deze opuntia staat buiten zomer en winter zonder enige beschutting en vandaag voor de eerste keer in
bloei.
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Mesemvrouw:
17-07-2004
Buitengewoon.Wat nu met dit weder.Kan je die bloem op een of andere manier beschermen?
Alain1:
18-07-2004
heb 2 jaar geleden ook bloemen gehad op opuntia, daarna bessen(vruchten). Heb die laten drogen aan
de plant, maar die bleven groen, een jaar nadien waren die nog groen en begonnen dan pas af te
rijpen. Eénmaal opgedroogd heb ik ze open gedaan en het resultaat was nihil. Geen zaad! zijn er voor
de opuntia andere planten nodig voor de bestuiving? Ik denk van wel volgens mijn resultaat.
Alain1:
18-07-2004
Zeg Hugo, welke camera gebruik jij? Steeds mooie foto's!!!Gewoon uit nieuwsgierigheid.
Hugo:
18-07-2004
Om op Mesemvrouw haar vraag te antwoorden: toen was er nog geen stortbui. Vandaag hangen ze er
verlept bij.(Ik had de bui niet zien aankomen). Waar ik ze geplant heb is het moeilijk om er iets
over te plaatsen ter bescherming. Ik weet nu niet of opuntiabloemen langer dan één dag openstaan.
En voor Alain: Met opuntia heb ik bitter weinig ervaring en mijn opzoekingswerk op het internet
leverde ook al niet veel op. Wel heb ik ergens gelezen dat de vruchten eetbaar zijn.
De camera die ik gebruik is een goedkoop gevalletje van rond de 200 euro van het merk TRUST (3,3
megapixel) en 3x optische zoom. Ik ben er zéér tevreden over. Allen met purpertinten heeft hij soms
wat last, maar dat geld voor vele digitale toestellen. Kleuren kun je altijd bewerken met een
fotobewerkingsprogramma op de P.C.
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht