Eindelijk. 17 augustus is hij geleverd. met veel gekreun en gesteun hebben we heb in me kaar gezet.
nou nog druk met alles in te richten en de tuin weer in orde te maken.
voor het eerst kunnen ze een winterslaap houden.
Wat gebruiken jullie als schaduwdoek. De orginele groene doeken of ongebleekt katoen? Of zijn er nog
andere matrialen die je kan gebruiken.
Groetjes Sonja
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Sonja:
29-08-2004
Foto twee
Sonja:
29-08-2004
foto drie.
Alain1:
29-08-2004
Proficiat met jullie aanwinst!
Ik gebruik nooit schaduwdoeken, ondanks mijn serre pal in het zuiden ligt.
En nu de serre snel vullen ...
Groeten Alain
Luc:
29-08-2004
Hallo Sonia
Proficiat met de nieuwe serre.Ik schaduw ook nooit mijn serre en deze staat heel de dag in de
zon.
Groetjes
Luc
Mezemvrouw:
29-08-2004
Sonja, ik ben stikjaloers.Veel succes en volop bloemen volgend
jaar!
Sonja:
29-08-2004
Dank jullie allemaal. Wat ben ik blij dat het geld even op was om doek te kopen. Aan jullie reacties
te merken heb ik die dus niet nodig. Scheelt weer, kan ik daar weer cactussen voor kopen.
Groetjes Sonja
Pieter_cactus:
29-08-2004
Mooie serre! Ik gebruik nooit iets om te schaduwen. In het begin heb ik wel enkele misvallen gehad,
maar nu zijn alle planten beter aan aangepast aan die blakende zon en zijn ze veel mooier vind ik.
Sterkere bedoorning en tragere groei.
Pieter
Parodias:
30-08-2004
je zult wel flink mogen luchten ! (dag & nacht!) want met zo'n lekkere warme steenwand aan een
zijde gaat dat daar wel "bakken" :-)
veel succes !!
Willy
Sonja:
30-08-2004
Geen steenwand maar een houten wand. Er zitten nu ook automatische raamopeners op dan kunnen de
ramen ook open als ik er niet ben. Anders loop de temperatuur aardig op.
Groetjes Sonja
Parodias:
30-08-2004
hmm .. duidelijk mijn slechte bril aan .. BTW .. een nuttige hint : monteer een paar oude
computerventilatoren in het dak en stuur ze via een thermische schakelaar, je planten zullen er
formidabel op reageren ..
Sonja:
31-08-2004
Ik zie het niet zo zitten om gaten te maken in het glas.
Sonja
Parodias:
31-08-2004
neen neen .. geen gaten in het glas .. de lucht intern rondblazen is meer dan voldoende .. als je
ramen/deur open staan zorgt dat voor bijkomende, efficiente luchtverplaatsing ! :-)
Sonja:
31-08-2004
Ik schrok al. Ik zag me al zitten met gaten in mijn kast. Een hele opluchting.
Sonja
Albleroy:
31-08-2004
Proficiat met uw nieuwe aanwinst.
Ik heb ook ventilatoren in mijn serre staan en die werken met een tijdschakelaartje (in Brico 5
Euro) en dit zet de ventilatoren om het uur voor 1/4 uur in werking. Tijdens de winter helpt dit ook
om de warmte wat gelijkmatig te verdelen.
Nog veel hobby plezier,
Albert
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht