Dit is toch wel degelijk de mam.Longimamma hé?
Want ik ben onderstussen al zo gewoon van de verkeerde naam op mijn kinnekes te plakken :-))
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Hugo:
01-09-2004
Hij ziet er toch uit als een longimamma.
Volgende keer de foto van een beetje dichter nemen.
Lucl:
01-09-2004
Inderdaad dat zou een longimamma moeten zijn.Moet mooi zijn om te zien van heel dicht bij :-)
Luc
Alain1:
01-09-2004
Hier ééntje van dichter
Alain1:
01-09-2004
een bloemeke van de M. longimamma
Albleroy:
01-09-2004
Beste ,
Ik heb de indruk dat we het hier wel eens mis zouden kunnen hebben. Ik denk dat de areolen en dus
ook de stekels te dicht bijeen staan om een longimamma te zijn. Ik zou het eerder op een D.
melaleuca of een surculosa houden. We zouden wat meer van het planten lichaam moeten zien om wat
meer zekerheid te hebben. Alle drie de genoemde planten bloeien met grote gele bloemen dus kan ook
dat niet helpen.
Albleroy:
01-09-2004
zoals u op voorgaande foto kunt zien zijn de tepels bij de LONGImamma veel groter dan bij de
andere.
Voor zij die interesse hebben in deze plant volgt hierbij dan het volgende.
De Dol.(Mamm.) longimamma wordt door de lokale inwoners van zijn sites peyotillo of peotillo
genoemd. We vinden hierin de naam "Peyottle" terug, wat dan ook onmiddelijk laat denken
aan alkaloiden. Sommige indiane stammen gebruiken deze plant dan ook als ceremonie plant. Onlangs
uitgevoorde lab. onderzoek heeft de volgende resultaten opgeleverd :
N-methylphenethylamine, B-O- methylsyneprine, N- methyltryamine, syneprine, hordenine en
dolichoteline (N-isovalerylhistamine).
Dus wel degelijk een halucinerende plant!!!!! Lat dus op voor diefstal, ik ben namelijk enkele
Lopho's kwijtgeraakt door zijn reputatie.!!
Albleroy:
01-09-2004
hierbij dan een foto van de melaleuca
Albleroy:
01-09-2004
en nog eens een melaleuca
Hugo:
01-09-2004
Daarom dat ik er voor pleit om de foto's van zo dicht mogelijk te fotograferen. de foto's worden
hier op dit forum al verkleind, het is zo al moeilijk genoeg om zonder de plant in het e c h t te
zien een duidelijke identificatie te geven.
Alain1:
01-09-2004
Albert of hugo, is het xaro of ik(alain) waarover je schrijft? ik hou het bij mij toch op m.
longimamma. Zal nog eens een foto bij plaatsen van de plant zonder de bloemen.
Alain1:
01-09-2004
en nog eentje
Albleroy:
01-09-2004
OK ,met deze fotos ben ik 100% overtuigd dat het om de longimamma gaat.
Nog veel plezier,
Albert
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht