Hallo,hier enkele vraagjes ivm mijn Echeveria:deze bloeit voor de tweede maal dit jaar en heeft
opnieuw 3 zijscheuten.2 zijscheuten heb ik al af kunnen nemen deze lente.Nu,die drie nieuwe
zijscheuten zijn nu al groter dan die eerste 2,dus blijkbaar groeien deze sneller terwijl ze nog aan
de moederplant zijn verbonden?(dit is een vraag)Zou ik die laatste scheuten nog kunnen stekken of is
het al veel te laat en kan ik ze beter aan de moederplant laten om te overwinteren?Ik zou ook graag
mijn bloempjes van deze Echeveria willen bestuiven,maar zijn deze planten zelfbestuivend?En wat is
de beste overwinteringstemperatuur voor Echeveria's?(hij staat nu in de open lucht)Graag wat
advies.
Succulente groeten,
Marc
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Yellowman:
22-09-2004
Close-up van een mooi trompetachtig bloemetje
Yellowman:
22-09-2004
Hier een close-up van de plant.Als je goed kijkt,zie je dat de plant rood omrand is.Iemand een idee
van de naam?Albert,wat denk jij hiervan?Alvast bedankt
Marc
Pieter_cactus:
22-09-2004
Het is inderdaad zo dat een scheut die nog vastzit aan de moederplant vaak sneller groeit. Ze kan
dan nog ten volle van het goed ontwikkelde wortelstelsel van de moederplant meegenieten. Je zou ze
nu nog kunnen afsnijden als je wil of je kan ze ook nog aan de moederplant laten... aan jou de
keuze. Als je ze nu afsnijdt zou je mss wel best wachten tot na de winter om ze op te potten. Ik heb
enkele van m'n Echeverias in de volle grond en voor de winter snij ik de mooiste rosetten eraf en
leg die ergens in een frisse ruimte. Wel koud genoeg of anders gaan ze teveel etioleren.
Pieter
Yellowman:
22-09-2004
Dank u voor het advies,Pieter,maar 1 vraag is nog onbeantwoord gebleven,nl of deze planten
zelffertiel zijn?
Albleroy:
22-09-2004
Marc,
Neen deze planten zijn niet autofertiel, je hebt twee VERSCHILLENDE(!!!) planten nodig. Let dus wel
dat de tweede
plant niet van de zelfde oorsprong is als de eerste, het is namelijk zo dat een kweker normaal
meerdere aflegers verkoopt dus deze moeten alle aanzien worden als één en dezelfde plant.
Groetjes,
de hoestende Albert
Anoniem:
07-11-2004
ik zou ze nou nog gewoon afknippen dat kan nog best.
maar de stengels schuin afknippen
anoniem
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht