Hallo iedereen;ik zit met een dilemma:ik heb deze lente een onbekende trichocereus gekocht(110 cm.
hoog).op het tijdstip van aankoop,had hij 2 zijscheuten die vanaf de onderkant ontsproten
waren(ong.35cm. lang)deze twee heb ik zo dicht mogelijk bij de grond afgesneden en apart opgepot
.ook heb ik aan de top een stuk van ongeveer 25cm. lang afgesneden en ook opgepot.mijn wens was dat
deze tricho nieuwe zijscheuten ging aan maken,en inderdaad,in de late zomer kwam het eerste bolletje
uit een areool en nu zit ik met 3 scheuten: 1 van 1cm,1 van 4cm en eentje van 13 cm.wat is nu mijn
dilemma:aan de ene kant heb ik een grote cactus dewelke binnenkort in winterrust zal gaan(dus geen
water meer)en aan de andere kant heb ik 3 kleine scheuten,die de komende maanden wel nog water nodig
gaan hebbenwat kan ik nu het beste doen(in de winter):de cactus in zijn winterverblijf zetten en af
en toe de scheuten besproeien of af en toe de moederplant een beetje water geven?.en bij welke
temperatuur?wie kan mij wat advies geven?
met dank
marc
op de foto :de grootste en de kleinste scheut
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Yellowman:
10-10-2004
En dit is dan de derde.Ze groeien trouwens als kool:-)
Parodias:
10-10-2004
ik geloof dat dit tricho pachanoi is .. laat die scheuten maar rustig met de "moeder" mee
overwinteren .. die kunnen daar tegen .. :-)
Deze trico is trouwens de onderstam bij uitstek .. moest hij niet zo gemakkelijk scheuten vormen
:-)
Willy
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht