Trichocereus scheuten

U bent niet ingelogd
Trichocereus scheuten
Yellowman :
10-10-2004
Hallo iedereen;ik zit met een dilemma:ik heb deze lente een onbekende trichocereus gekocht(110 cm. hoog).op het tijdstip van aankoop,had hij 2 zijscheuten die vanaf de onderkant ontsproten waren(ong.35cm. lang)deze twee heb ik zo dicht mogelijk bij de grond afgesneden en apart opgepot .ook heb ik aan de top een stuk van ongeveer 25cm. lang afgesneden en ook opgepot.mijn wens was dat deze tricho nieuwe zijscheuten ging aan maken,en inderdaad,in de late zomer kwam het eerste bolletje uit een areool en nu zit ik met 3 scheuten: 1 van 1cm,1 van 4cm en eentje van 13 cm.wat is nu mijn dilemma:aan de ene kant heb ik een grote cactus dewelke binnenkort in winterrust zal gaan(dus geen water meer)en aan de andere kant heb ik 3 kleine scheuten,die de komende maanden wel nog water nodig gaan hebbenwat kan ik nu het beste doen(in de winter):de cactus in zijn winterverblijf zetten en af en toe de scheuten besproeien of af en toe de moederplant een beetje water geven?.en bij welke temperatuur?wie kan mij wat advies geven?

met dank

marc
op de foto :de grootste en de kleinste scheut

14621

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Ontoelaatbare inhoud Ontoelaatbare inhoud melden