Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Greenconnection:
03-08-2007
Agave americana.
Lodewijkp:
04-08-2007
bedankt
weet misschien iemand hoelang het duurt voordat een agave een stengel met bloem krijgt in dit
klimaat ?
Maarten de v.:
04-08-2007
50 jaar of meer, in land van herkomst bloeit hij na zo'n 20 jaar vanwege het warme klimaat.
Greenconnection:
04-08-2007
De nederlandse naam is niet voor niets: 100-jarige Aloe (foutief), omdat de plant er zo lang over
doet, alvorens te bloeien. Ga er maar vanuit dat de plant in ons klimaat nooit bloeit. Je zult geen
plek vinden om hem tegen die tijd te laten overwinteren, zo groot is de plant dan.
Maarten de v.:
05-08-2007
Ik las ergens dat hij bij optimale verzorging na zon 50 jaar ging bloeien, dat klopte dus niet.
Greenconnection:
05-08-2007
Jawel, dat klopt, maar niet in onze streken. Of je zou over een hele hoge kas moeten beschikken. De
bloemstengel wordt enkele meters hoog.
Maarten de v.:
05-08-2007
Ik heb op internet wel een 20 jarige agave gezien, in Engeland hebben ze hem aan het bloeien hebben
gekregen, helemaal onmogelijk is het dus niet om hem te laten bloeien maar wel enorm lastig.
Hierbij de link:
http://www.nccpg.com/Default.Aspx?Page.Aspx?Page=518
Greenconnection:
05-08-2007
Zoals je daar kunt lezen: de plant staat in een kas.
Maarten de v.:
06-08-2007
Het is een tijdelijke, om hem tegen de regen en het koude winterweer te beschermen.
Greenconnection:
06-08-2007
Maarten: je moet toch wel gek zijn, wil je zo'n monsterlijk lelijke contructie in je tuin halen,
terwijl je in Zuid-Frankrijk, Spanje, Griekenland en Italie dezelfde planten in bloei volop kunt
bewonderen!
Maarten de v.:
06-08-2007
Mee eens. Maar sommige mensen vinden het bijzonder om zelf zo'n plant in bloei te hebben. Maar ik
vind ze in het wild veel mooier, ze vormen dan grote groepen rondom de moederplant, iets wat je in
cultuur nooit zou kunnen bereiken.
Greenconnection:
06-08-2007
Helemaal mee eens!
Lodewijkp:
08-08-2007
die van mij is al 25 jaar oud , dan ben je er erg zuinig op
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht