Help! hoe doe ik het goed?

Startpagina >> Overzicht forums >> Vijver en vissen forum >> Help! hoe doe ik het goed?
U bent niet ingelogd
Help! hoe doe ik het goed?
Katrien :
26-08-2004
Hallo heren en dames,

Ik heb me net in dit forum geregistreerd omdat ik binnenkort een folievijver van +- 7 m op 3 m ga graven - grootste diepte 1m - en ik na het bezoek van 3 vijverwinkels vandaag helemaal de kluts kwijt ben!
Ik geef het toe, ik ben een echte beginner. (Had tot nu toe wel een voorgevormd plasje van 1.150L zonder filter -wel zoveel mogelijk planten - waarin ik hopeloos trachtte het biologische evenwicht te bewaren voor mijn 5 goudwindjes...)
Bovendien heb ik niet veel kaas gegeten van techniek. Ma bon,
in de eerste vijverwinkel raden ze me een biologische filter aan, apart van de vijver. Hierin komt na folie een heleboel stenen en kiezels te zitten die het water zuiveren en waarna dat water via een overloopje opnieuw in de vijver komt.
De tweede winkel sprak van een filter in de vijver zelf. Het gefilterde water zou dan door een slang aan de andere kant van de vijver door een sierwaterbol weer in de vijver stromen. Ik heb echter een donkerbruin vermoeden dat dit een mechanise filter is en voor zover ik weet vraagt die zeer veel onderhoud???
De derde winkel tenslotte, die zei dat ik helemaal geen filter nodig had? Dat zolang ik voldoende richels volzette met moerasplanten in mandjes, dat dat filter voldoende was.
Dus ik weet het niet meer!! Mijn voorkeur gaat zeker uit naar een biologische filter, maar klopt het dat ik daar 1200 euro voor moet rekenen??? Dat is echt vreselijk duur. Maar zo te lezen op dit forum kan je zo'n filter zelf maken?
Alle raad is hartelijk welkom!
ps. de bedoeling is om er een 20 tal kleine oppervlaktevisjes in te zetten, geen koi's.

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Ontoelaatbare inhoud Ontoelaatbare inhoud melden