Help mijn vijver loopt ineens leeg!

Startpagina >> Overzicht forums >> Vijver en vissen forum >> Help mijn vijver loopt ineens leeg!
U bent niet ingelogd
Help mijn vijver loopt ineens leeg!
Esmall :
01-05-2006
Sinds januari dit jaar ben ik de trotse eigenaar van een leuke vijver (2x3m). Er is een prima pomp en filter aanwezig en alles lijkt goed te functioneren. Het water loopt echter met een zwakke straal terug de vijver in en dat was eigenlijk reden om eens te gaan kijken naar het aangelegde pomp- en filtersysteem. Ik heb een pomp aangetroffen in het diepste gedeelte van de vijver, verbonden aan een filter die aan de kant is 'weggewerkt'; via filter loopt het water langs een UV-lamp terug de vijver in. Zoals ik zei is de waterstraal zwak maar loopt rechtstreeks de vijver in zonder waterverlies op de kant. Ik heb alle bevestigingen gecontroleerd om waterverlies in het circuit uit te kunnen sluiten, een lek lijkt me niet logisch want er is niets bijzonders gebeurd maar gisteren zie ik ineens dat mijn wateroppervlakte met zeker 10 cm gezakt is zonder aantoonbare oorzaak! Een zwakke waterstraal leidt uiteindelijk tot dalend waterniveau?...
Wie o wie weet wat ik mogelijk verkeerd heb gedaan want voorlopig is mijn onderzoek naar de zwakke waterstraal mijn enige aanknopingspunt. De pomp, filter en uv-lamp zagen er prima uit en heb ik alleen bekeken en opnieuw geplaatst. Wat kan er gebeurd zijn? Verdamping lijkt me niet logisch...
Esther

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Ontoelaatbare inhoud Ontoelaatbare inhoud melden