Drukpompfilter variolux 9000 tdf-uv

Startpagina >> Overzicht forums >> Vijver en vissen forum >> Drukpompfilter variolux 9000 tdf-uv
U bent niet ingelogd
Drukpompfilter variolux 9000 tdf-uv
Koiam :
16-08-2006
Ik heb een variolux (zelfde als hozelock) drukpomp 9000 met UV lamp 11w gekocht en ben op zoek naar een nederlandstalige handleiding hiervan, alle talen behalve Nederlands zaten er wel bij. Als iemand mij kan helpen?
Drukpomp staat circa 1,5 m boven waterspiegel vijver en loopt via beek af in de vijver (momenteel via by-pas) wegens reparatiewerken beekfolie. De filterpomp is momenteel een Nautiliuspomp (Oase) van 4000l/u. Normaal staat er een Ubinkpomp Elite op van 8000l/u, maar deze is in herstelling.
De ene keer pomp ze goed, de andere keer is het van de slappe. Moet wel wekelijks drukpomp reinigen, maak dan alles schoon, sponzen, bacterieelementen, enfin haal alles steeds leeg. Fout denk ik? Kan iemand mij verder helpen. Een ned.handleiding zal al veel verklaren. Heb momenteel wel helder water, maar met veel kleine zwerfvuilpartiekels (stof,geen algen!) Mijn vijverafm. zijn circa 5m x 2,50 x 1,10m diep met 2 koibewoners (35 cm) en 30 tal jonge karperachtigen (via eendenkroos in de vijver terchtgekomen) en vijf kleine zeelten. Kan iemand mij raad geven of helpen? Is in deze periode de vijverslibzuiger gebruiken? Heb de voorbije winter masale koisterfte (5stuks) gehad ondanks de normale waterwaarden. Beek en filter lagen wel af, oorzaak zuurstof ondanks Ubbink ijsvrijhouder?

Bij voorbaat dank aan diegenen die mij kunnen helpen.
koiam.

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Ontoelaatbare inhoud Ontoelaatbare inhoud melden