Koi ziek

U bent niet ingelogd
Koi ziek
Sjuul :
25-03-2008
Zie hier ook mijn vissen ontkomen er niet aan.

Afgelopen zondag konstateerde ik dat mijn Doitsu Soragoi door het water flitste en er bovenuit sprong. Het leken wel kamiekazie sprongen.
Het gedrag was iets afgenomen bij hem, maar dinsdag zag ik een andere Koi en vissen het ook doen.

Ik heb gisteren (woensdag ) twee Koi gevangen, een afstrijkje genomen en onder de microscoop gelegd.
Hier zag ik enkele beestjes zwemmen maar kon niet thuis brengen welke parasiet het was. Ik t***elde tussen de huidworm en kieuwworm.
Maarten Lammers had ik gebeld en vroeg ik of hij het filmpje kon bekijken wat ik gemaakt had met de microscoop, met welk soort parasiet ik te maken heb.

Het is huidworm dat op de Koi zit.

Ondertussen hier en daar navraag gedaan om een behandeling te kunnen toe passen, welk medicijn, dosis, risico, en kost prijs voor 20.000 liter water.
Al met al zou het produkt en neem ik de duurste plus nabehandeling iets gaan kosten van 45 euro en was voor de meest voorkomende ziekte toepasbaar.
Die wel bekende medicijnen die over het algemeen alle ziekten behandelen daar geloof ik toch al niet in.

Dus had ik toch een afspraak gemaakt met Maarten Lammers om alsnog een huisbezoek te brengen om te behandelen en de juiste diagnose te kunnen geven hoewel ik die al had, maar ik t***elde toch aan mijn eigen omdat er veel beestjes inzaten.

Vandaag om 19.45 arriveerde Maarten, heeft vier Koi onderzocht, de waterwaarden gekontroleerd Ph, Gh, Kh, Ammoniak, Nitriet, zuurstof, en medicijn toegediend voor behandeling.
Dit heeft mij 70 euro gekost alles inclusief behandeling.

Buiten het feit van de parasieten verkeerde de Koi in goede gezondheid en vond ie de Doitsu Soragoi en Chagoi pracht exemplaaren.

Minpunt teveel vis op de vijver en dacht ik dat dit niet zo was, uitsluitend daarvan dat de plantenfilter uitstekend werkt.

Hiermee het advies: niet hellen maar altijd een deskundige bellen. Uw vissen goed observeren in hun gedrag.

groet,

Sjuul

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Ontoelaatbare inhoud Ontoelaatbare inhoud melden