Rare troebele laag onder in vijver (geen substraat

Startpagina >> Overzicht forums >> Vijver en vissen forum >> Rare troebele laag onder in vijver (geen substraat
U bent niet ingelogd
Rare troebele laag onder in vijver (geen substraat
Goudvis rookie stefan :
14-10-2006
hee iedereen,

ik ben pas verhuisd en daar een 2tal nieuwe vijvers aangelegd,
aangezien ik noodgedwongen mijn vis na 2 weken al in het water moest doen omdat de nieuwe eigenaar de oude vijver dicht wou gooien, heb ik waarschijnlijk te vroeg de vissen gezet,

het gaat hierom een vijver van 5,1 kuub lxbxd 4x180x120 taps naar alle punten, ik heb hierop tijdelijk een filter op aangesloten voor 7 kuub water, dit aangedreven door een dompelpomp van 5,5 kuub per uur, dus theoretisch zou dat goed moetten zijn voor het filter (omdat er vis in zit) voor de zuurstof heb ik er 8 zuurstofbollen in liggen omdat ik nog geen planten heb aangeschaft (is dit genoeg?)

na een week begon er een troebele laag(groenbruin) onder in de vijver te onstaan, het is geen alg en de vissen doen het er goed onder, hoewel ze vaak boven die laag blijven zwemmen,

wat zou deze laag kunnen zijn en hoe verhelp ik het???

zou het door het grote aantal vissen komen? bijna 60 goudvissen en shubunkins, windes en 2 zonnebaarsjes
deze worden nog wel verdeeld over de andere vijver van 3 kuub maar die is nog niet klaar

groet stefan

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Ontoelaatbare inhoud Ontoelaatbare inhoud melden