Waterlelie uitsluitend op hydrokorrels?

Startpagina >> Overzicht forums >> Vijver en vissen forum >> Waterlelie uitsluitend op hydrokorrels?
U bent niet ingelogd
Waterlelie uitsluitend op hydrokorrels?
Cumulus :
03-05-2007
Hoi iedereen,

Ik heb al enkele jaren een kleine vijver en ik heb onlangs een waterlelie gekocht om erin te zetten (Nymphaea Marliacea Chromatella) . Nu zou ik deze in een mandje of een gewone pot willen zetten waar enkel hydrokorrels in zitten en het geheel in de vijver plaatsen. Dit omdat ik al geruime tijd potplanten kweek op hydrocultuur (binnen én buiten) en hiermee zeer goede resultaten boek. De planten groeien forser, hebben minder ziekten en het is stukken properder dan potgrond.

De waterlelie op hydrokorrels is als het ware een aanvulling op mijn collektie hydroplanten, maar ik zit met vragen omdat dit de eerste waterplant is die ik op hydrocultuur wil zetten. In verband met waterlelies lees ik overal waarschuwingen dat ze absoluut in zware kleigrond of speciale leliegrond moeten gezet worden en aanmaningen om vijversubstraat te gebruiken.
Is dit nu echt zo belangrijk voor waterlelies of zouden ze het ook redden (of zelfs beter doen) op een substraat van hydrokorrels dat al dan niet met een paar kiezelsteentjes of een stuk gaas verankerd is zodat de korrels niet gaan bovendrijven?

Graag tips of ervaringen van waterlelieliefhebbers...

Dank bij voorbaat,

Hendrik

26062

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Ontoelaatbare inhoud Ontoelaatbare inhoud melden