Moord in de vijver???

Startpagina >> Overzicht forums >> Vijver en vissen forum >> Moord in de vijver???
U bent niet ingelogd
Moord in de vijver???
Freek :
29-07-2007
Hoi vijverliefhebbers,

Sinds twee jaar heb ik een vijver met daarin een elftal goudvissen (van circa 10 cm) en 7 goudwinden (circa 20 cm) en 4 blauwwinden (circa 10 cm). De vissen zijn erg levendig en zien er gezond uit en groeien ook snel. Zo ver zo goed.

Wat ik echter raar vind is dat ik in mijn vijver nog geen enkel jonge visje ben tegengekomen. In het voorjaar heb ik wel paai-gedrag van zowel de goudvissen als de goudwinden gezien... maar geen eitjes of jonge visjes. Nu denk ik dat dit mogelijk te maken heeft met mijn goudwinden, dat zijn echte jagers, ze zijn namelijk dol op vliegen, spinnen en alles wat leeft en in hun bekkie past.
Zelfs de kikkervisjes hebben het dit jaar helaas weer niet overleeft, met dank aan deze veelvraten.

Zou het kunnen zijn dat de goudwinden ook alle jonge visjes opvreten? en zelfs ook die van hun eigen soort??

groetjes Freek

Wat me eigenlijk wel verbaast is dat er nog geen nakomelingen Nu heb ik de goudwissen en de goudwinden

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Ontoelaatbare inhoud Ontoelaatbare inhoud melden