Waterwaardes

U bent niet ingelogd
Waterwaardes
Roberto :
12-08-2007
Beste,
Mijn verleden jaar augustus opgestart vijvertje (2000l 90cm diepte) doet het sinds enkele weken behoorlijk goed. Dankzij de vele planten (waterpest (8), fonteinkruid (6), krabbescheer (1), waterhyacint (7), waterviolier (2), waterranonkel (2), waternoot (2) zijn de waterwaardes (gemeten met tetra set) vrij goed, nl.

ph= 7,5
Kh= 6
Gh=7
No2 en No3=0

Enkel de GH waarde is aan de lage kant. Het leidingwater bij mij in de streek is volgens de watermaatschappij 7,5. Draadalg bestreden door het er dagelijks uit te halen. Om nog beter de komende winter in te gaan heb ik een aantal vragen:

1. Is het noodzakelijk met maerl of Gh verbeteraar de Gh waarde op te krikken en kan dit nu nog?
2. Wat is te verkiezen, maerl of Gh-verbeteraar?
3. Bij ons in de streek is haast geen fonteinkruid, waterpest te verkrijgen in pot, m.a.w. zonder wortel. Heeft het nog zin dergelijke planten bij te plaatsen?
4. Gebruikte men best substraat of vijveraarde voor het potten van planten?
5. Hoe gaat men tewerk voor de opkuis van de vijver voor het ingaan van de winter. Ik heb nl. substraat gebruikt op de bodem en kan door de vereiste diepte van 90 cm er niet bij met de handen om eventuele resten (allerlei) op te kuisen?

Alvast bedankt en vriendelijke groeten

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Ontoelaatbare inhoud Ontoelaatbare inhoud melden