Troebel water na plaatsen planten

Startpagina >> Overzicht forums >> Vijver en vissen forum >> Troebel water na plaatsen planten
U bent niet ingelogd
Troebel water na plaatsen planten
Anoniem :
19-08-2007
Een dikke week geleden heb ik een vijver aangelegd: 2,4m x 1,2m ca. 1600 liter.

Substraat op de bodem en vijf zuurstofplantjes gekocht en geplaatst in hun oorspronkelijke bakjes. Bacterial er in. Water kristal helder.

Afgelopen donderdag nog wat plantjes er bij gekocht, 1 zuurstofplant en 3 niet-zuurstofplanten zodat er ook al wat boven water uitkomt. Deze planten stonden niet in vijver-bakjes dus ik heb ze overgeplant in vijver-bakjes met vijveraarde.

Na het plaatsen was de vijver helemaal zwart. Met een schepnetje heb ik wat bovendrijvend spul (modderkluitjes) kunnen opvissen, maar het water bleef zwart.

Ik had een bovenlaagje van steentjes en inlegdoekjes tegen uitspoelen achterwege gelaten! Stom!

Gisteren nog wat plantjes er bij gekocht, fijn substraat en inlegdoekjes voor in de bakjes.

Alles uit de vijver gehaald en geplant met inlegdoekjes en een laagje substraat. Ook enkele zuurstofplanten heb ik in iets ruimere bakken gezet (standaard bakjes van tuincentrum zijn erg klein) en alles weer in de vijver. Tot gisteravond mee bezig geweest.

Nu zijn we 15 uur verder, maar nog steeds is de vijver niet helder. Met veel moeite kan ik de boven zien van het 30cm gedeelte, dieper niet ondanks dat mijn substraat licht van kleur is.

Het water is niet groen, maar zwartig. Het ziet er verschrikkelijk uit.

Vragen: Wordt dit vanzelf weer goed? Moet ik zelf nog wat doen?

Ik merk dat modder-deeltjes naarslaan op bladen van planten. Wat kan ik daar tegen doen?
Krijgen de zuurstofplanten wel voldoende licht? De helft van de zuurstofplanten heb ik op 50cm diepte staan namelijk en die kan ik niet meer zien met het blote oog.

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Ontoelaatbare inhoud Ontoelaatbare inhoud melden