Sterfte bij goudwindes.

Startpagina >> Overzicht forums >> Vijver en vissen forum >> Sterfte bij goudwindes.
U bent niet ingelogd
Sterfte bij goudwindes.
Jan 17 sept. 44 :
21-10-2007
Vanwege het probleem met mijn Goudwindes ben ik via Internet opzoek gegaan naar antwoorden en kwam bij dit forum terecht.

Sinds een week vertonen mijn windes een complete vorm van lusteloosheid. Ze liggen stil langs de randen van mijn vijver en ademen vrij zwaar. Een leek zou denken dat hij/zij windes heeft die tam zijn geworden. Ik kan ze werkelijk met mijn handen oppakken. Afgelopen donderdag lag de eerste dood in het water en gisteren (zaterdag) de tweede. Vanmiddag sneuvelde de derde. Je kan aan de vissen totaal niks zien. Kiewen zijn mooi rood en de ogen zijn glansrijk en niet zoals bij vele ziektes vaal en glazig. De slijmhuid vertoont de normale dikte en de vissen zijn niet vermagerd en of overdreven te dik. Met het water is ook niks aan de hand want de rest van mijn vissen (Goudvissen en Koi's) vertonen normaal gedrag. (PH-GH en KH zijn goed)
Dit euvel heb ik zeven jaar geleden ook gehad. Al mijn vijftien windes waren binnen twee weken naar de eeuwige jachtvelden vertrokken. Mijn buurman met zijn vijver idem dito (op het zelfde moment). Ik bedoel natuurlijk zijn vissen hé. Nu heeft hij er (nog) geen last van maar wacht met spanning af.

Wat is er in Godsnaam met mijn windes aan de hand.

Groet Jan uit Arnhem.

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Ontoelaatbare inhoud Ontoelaatbare inhoud melden