Zoeken
| Type | Titel | Inhoud |
|---|---|---|
| Tuininformatie |
lang leve je moestuin: 6 tips voor een goed onderhoud Gepubliceerd: 21 dec 2023 43 keer bekeken |
Een gezonde moestuin biedt dagelijks genot van verse, smaakvolle groenten en kruiden, maar een belangrijk aspect is hier ‘gezond’. Het is namelijk van groot belang dat je deze goed onderhoudt. Denk aan onkruidbeheersing en zieke- en plaagbeheer. Lees verder... |
| Tuininformatie |
alles wat je moet weten over het verzorgen van coniferen Gepubliceerd: 02 jun 2023 52 keer bekeken |
Coniferen zijn prachtige, groenblijvende planten die veel worden gebruikt in tuinen en landschapsarchitectuur. Ze bieden privacy, structuur en schoonheid aan buitenruimtes. Lees verder... |
| Tuininformatie |
alles wat je moet weten over het verzorgen van coniferen Gepubliceerd: 02 jun 2023 914 keer bekeken |
Coniferen zijn prachtige, groenblijvende planten die veel worden gebruikt in tuinen en landschapsarchitectuur. Ze bieden privacy, structuur en schoonheid aan buitenruimtes. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
plant krijgt snel veel geel blad... Gepubliceerd: 22 aug 2019 702 keer bekeken |
Beste lezer,
Deze plant krijgt snel veel geel blad. Dat er op de foto bijna geen geel blad te zien is komt omdat ik een paar dagen geleden al het gele blad heb verwijderd. Maar nu is er alweer een nieuw geel blad. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
hortensia Gepubliceerd: 07 mei 2017 13 keer bekeken |
Hallo, ik heb rond 10 april m'n hortensia's gesnoeid. Tot mijn verbazing zie ik nu dat er flink wat takken en bladeren bruin worden. Ik kan geen ongedierte ontdekken en het ziet er uit alsof het zo'n 35 graden geweest is waardoor e.e.a. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
welke langpootmug is dit? Gepubliceerd: 31 mei 2016 10 keer bekeken |
Weet iemand de naam van dit insect? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
krulziekte perzik voorkomen Gepubliceerd: 15 feb 2016 21 keer bekeken |
Ik heb nu al 2 jaar op rij last van krulziekte in mijn perzikboompje. Advies elders op dit forum was in een kas zetten. Lees verder... |
| Bedrijven |
groenevorm bv Gepubliceerd: 10 aug 2015 21 keer bekeken |
Op deze website presenteren wij de Ilex Crenata “Dark Green”® het fraaie alternatief vo Lees verder... |
| Bedrijven |
bestrijdingsmiddelenshop Gepubliceerd: 10 aug 2015 3 keer bekeken |
Webshop in uitgebreide (biologische) bestrijdingsmiddelen,voeding,alles tegen ziektes en plagen Lees verder... |
| Forumonderwerp |
exoot Gepubliceerd: 14 okt 2014 9 keer bekeken |
Weer een exotische verrassing na een buitenlandse vakantie, ditmaal in 2009. In Costa Rica zagen we een plant met onder de uitgebloeide bloemen een gaasachtig bolletje met ontelbare zaadjes, vergelijkbaar met de zaaddoosjes van de lampionplant. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
roos leonardo da vinci Gepubliceerd: 04 okt 2014 12 keer bekeken |
Ik Heb 4 buxus borders met daarin Leonardo Da Vinci rozen. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
van welk insect is deze pop? Gepubliceerd: 01 jul 2014 20 keer bekeken |
Ik vond pas deze pop in een zak potgrond die al een tijdje niet gebruikt was.Er zat een witte larve in.Weet iemand wat voor insect dit is en of het schadelijk is? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
passiflora caerulea hangt slap/dood Gepubliceerd: 19 jun 2014 6,135 keer bekeken |
Besten, Lees verder... |
| Forumonderwerp |
taxuskever oplossing? Gepubliceerd: 29 mrt 2014 420 keer bekeken |
Het probleem van vraatschade door taxuskever heb ik hier al enkele malen aangekaart. Op advies dat enkelen onder jullie me gaven heb ik eind augustus een behandeling toegepast met Lees verder... |
| Forumonderwerp |
wat is mijn nieuwe huisdier? Gepubliceerd: 23 okt 2013 15 keer bekeken |
Goedemorgen allemaal! Lees verder... |
| Forumonderwerp |
wat is dit ? Gepubliceerd: 09 aug 2013 10 keer bekeken |
bij het snoeien van mijn stokrozen kwam dit beest tevoorschijn.
wat is dit, een sprinkhaan ? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
insecten en tips Gepubliceerd: 06 aug 2013 14 keer bekeken |
Ik ben een jaar geleden, begonnen met een tuintje. en ik heb last van veel plagen zoals: kleine wormen in mijn aardbeien, slakken, en sprinkhanen.ik wil er graag mee geholpen worden. dus als jij een oplossing weet over deze Lees verder... |
| Forumonderwerp |
een plaag? Gepubliceerd: 09 jul 2013 11 keer bekeken |
Ik zou de vraag liever stellen in het 'ziekte en plagen'forum maar toch...Als ik de natuur zijn gang laat gaan plakken binnenkort AL mijn planten aan elkaar. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
ziekte in de pruimenboom Gepubliceerd: 02 sep 2012 153 keer bekeken |
Ik heb in mijn tuin een pruimenboom staan van ongeveer 12 jaar. Na de bloesem werden de bladeren van een grote tak geel en vielen af. Verder zag ik dat de pruimen plakkerig werden verm door de mot of vlieg. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
probleem met opal pruimenboom Gepubliceerd: 12 mei 2012 12 keer bekeken |
Ik had onderstaande vraag bij ziekte en plagen staan met krijg geen reactie. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
puzzelen met groente en fruit Gepubliceerd: 23 mrt 2012 11 keer bekeken |
Inmiddels heb ik een stuk grond van 1,20 bij 5 meter vrij om straks mijn gezaaide plantjes in te zetten. Ik heb een aantal pootaardappels en aardbeien gekregen. De brocoli, mais, tomaat, komkommer en paprika staan in Lees verder... |
| Forumonderwerp |
beeldenbank ziekten, plagen en onkruiden Gepubliceerd: 05 okt 2011 82 keer bekeken |
Docenten van groene scholen en onderzoekers hebben in verschillende fasen een beeldenbank ziekten, plagen en onkruiden gebouwd. Er staan beschrijving en afbeeldingen van honderden ziekten, plagen, natuurlijke vijanden, onkruiden. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
nieuwe moestuin Gepubliceerd: 31 aug 2011 2 keer bekeken |
ik zou graag volgend jaar een kleine moestuin beginnen, moet ik dan nu al alles omspitten? zoja: 1 of 2 spades diep en moet ik er dan ook bvb al mosterzaad oid op zaaien om volgend jaar nog eens mee om te spitten? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
overlast kikkers in mijn vijvers Gepubliceerd: 20 jul 2011 312 keer bekeken |
Ik kweek visjes en heb erge overlast van kikkers in mijn vijvers, honderden.Vangen is geen beginnen meer aan.
hoe krijg ik deze weg, weet iemand raad Lees verder... |
| Forumonderwerp |
problemen pieris, hortensia en rododendron Gepubliceerd: 03 jun 2011 258 keer bekeken |
Hallo allemaal, Lees verder... |