ik heb het antwoord gelezen over het snoeien van uitlopers , ze antwoorden van die neiuwe scheuten
te laten staan , ik heb altijd gehoord dat het wilde scheuten zijn en die moet afknippen wil je
volgend jaar een struik met mooie bloemen , ik heb nu nieuwe rozenplantjes gekocht verleden winter
en deze zomer had ik prachtige bloemen , nu zie ik dat die onderaan nieuwe takken hebben , heel
mager met fijn blad ,maar wel lange takken die hun plat leggen op de grond wat niet mooi is , moet
ik die laten staan en gaan die zo plat blijven en mager ? of zijn dat inderdaad wilde scheuten ?en
moet ik de oude plant in november snoeien op 4a 5 ogen (kortermaken ) ?
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Redpoppy:
16-09-2004
rozen moet je snoeien in maart niet in november en op 4à 5 ogen als je dat zelf wil hoe korter je
snoeit hoe kleiner de plant blijft; wilde scheuten herken je aan de lichter groene kleur en ander
blad er komen meestal 7 ipv. 5 blaadjes aan de stengels
Anoniem:
17-09-2004
Het beste kun je die wilde scheuten zo dicht mogelijk bij de plek waar ze uit de wortel opkomen
afscheuren. Door afknippen komen die uitlopers sneller terug.
Anoniem:
18-09-2004
bedankt voor jullie antwoorden
ik moet de wilde scheuten afscheuren , wanneer doe ik dit best , in november of maart volgend jaar ,
ook heb ik klimrozen staan mag ik die in nobember verplaatsen , ik heb die vorige winter geplant en
staan te ver van de pergola
Anoniem:
20-09-2004
Wilde scheuten nemen veel groeikracht van de plant weg dus zo gauw ze te voorschijn komen weghalen.
Redpoppy:
22-09-2004
rozen worden geplant in november ongeveer als het blad eraf is dus is dit ook de goede tijd om te
verplanten, wel voldoende water geven, maar niet verplanten als er kans op nachtvorst aan de grond
is dit kan al eens gebeuren in november
Anoniem:
17-07-2005
hoe herken ik wilde scheuten?
Anoniem:
27-07-2005
Vraag van 17-07 Hoe herken ik wilde scheuten? Lees het berichtje wat geplaatst is een paar plekjes
erboven, het is al uitgelegd.
Anoniem:
27-07-2005
op de bladeren van mijn rozen waren er eerst kleine stukjes weg (kapot gegeten door insecten ) denk
ik , erop gesproeid met een biologisch spray , ook bananenschillen aan de voet gelegd , het heeft
niet geholpen , nu staan ze in bloei maar ik heb niks meer van bladeren , geen mooi zicht , wat kan
ik daar aan doen?
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht