7 jaar geleden heb ik een tropische kamerplant gekregen van mijn vader. De plant die hij heeft,
heeft hij van iemand gekregen die op vakantie was geweest in India?? Deze plant spuugt namelijk de
zaaitjes uit. Ze zaait alsware zichtzelf! Hij krijgt langs zijn kroontje hele kleine witte
bloemetjes en dan na een tijdje hoorje de plant de zaaitjes uit spuugen. Wie herkent deze plant en
wie weet hoe deze plant heet. Ook bijvoorbeeld de verzorging daarvan. [Zie foto]. Ik denk zelf wel
dat ik haar goed verzorg, maar even checken!
Bij voorbaat dank.
Aniteré Labrie
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Willem v:
18-11-2004
Probeer een verder te zoeken onder deze naam "Euphorbia lophogona" (soms ook genoemd
Bommenwerper of Schietplant)
Aluapje:
20-11-2004
Als ik het blad bekijk lijkt hij daar sterk op. Proberen dus!
Anoniem:
23-11-2004
Volgens mij is het een andere plant. Die euphorbia pohogona heeft bloemetjes op kleine steeltjes.
Dat klopt niet met de gevraagde plant.
Deze vraag is al eerder gesteld op dit forum, maar ik kan het niet terugvinden. Toen is wel de
juiste naam gegeven. Dus nu maar hopen dat de goede naam weer wordt genoemd.
Anoniem:
23-11-2004
Toch nog even gezocht.
Volgens mij is het de euhporbia leuconeura.
Anoniem:
23-11-2004
Kijk ook op
http://home.tiscali.nl/~robschev/euphorbia.htm
voor mooie foto's.
Aniteré labrie:
23-11-2004
Bedankt allemaal!! Ik ben gaan kijken op de sites en heb het allemaal kunnen vinden. Het is
inderdaad een euhporbia leuconeura. Weet ik in iedergeval wat voor plant ik in huis heb!
Nogmaals bedankt allemaal!
mvg. Aniteré Labrie
Anoniem:
05-03-2006
volgens mijn]is het Euphorbia Viqueri en het is een Afrikaanse plant, dus ze groeien in de winter
(in nederland dus) dan is het daar zomer.
Dus je kan ze in de winter water geven
Harryc:
09-04-2006
Wij hebben dergelijke planten al ca 30 jaar in huis. Ze vermeerderen gemakkelijk via de weggeschoten
zaadjes. Ze stammen van zaden die we van iemand uit een hortus botanicus hebben gekregen en de naam
zou inderdaad euforbia leuconeura zijn. We hebben op TV eens een reportage van Madagaskar gezien en
daar stonden ze boomhoog!
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht