kan iemand mij vertellen hoe deze plant heet? ik heb destijds een takje genomen en deze gestekt. nu
komen er dus bloemen in, zie foto. alvast bedankt!
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
-a3-:
07-03-2005
Is het een hangplant?
VOor zover ik kan zien is het een Aeschynanthus Mona Lisa (kweken ze op m'n werk ook, vandaar)
Is idd heel makkelijk te stekken, heeft alleen wel snel last van knopval.
Petertje:
07-03-2005
dat klopt, het is een hangplant. ik heb even gezocht op "Aeschynanthus Mona Lisa" en zie
dat dit de plant is, bedankt! waar ik mee "zit" is het feit dat de plant maar uit 1
steel/stengel bestaat, daar gaat ie dus mee de grond in. hoe kan ik een vollere plant kweken, een
paar stekken maken en die tesamen in een pot stoppen of is er een andere truc?
Redpoppy:
08-03-2005
bij sommige planten helpt om te vertakken als je bovenaan de top verwijdert, maar ik ken deze plant
niet,dus ik durf hier niks over zeggen.
-a3-:
09-03-2005
NOrmaal gesproken worden er op de kwekerij altijd meerder stekken in een pot gestoken (meestal 9 in
19cm pot).
Je kan de stengel dus dan in stekjes knippen en die bij elkaar in de pot steken. Is wel even aan te
bevelen om er een plastic zakje overheen te doen. Is verder een redelijk makkelijk bewortelende
plant, alleen het in bloei krijgen is meestal moeilijk.
Polderpop:
06-04-2005
Als de standplaats goed is, komen er veel bloemen. Ik heb twee stekjes ooit in twee potten gezet. De
ene pot staat op een kast, buiten bereik van direct zonlicht. De andere in de vensterbank,waaronder
een c.v. element zit, in het directe daglicht. Alleen het laatstgenoemde plantje is vol en heeft
mooie bloemen. Die andere groeit wel, maar bestaat enkel uit lange slierten. Ik knip regelmatig uit
beide planten de te lange stengels. Het is dus makkelijk om ze in vorm te houden. Ik heb vrij snel
uit een stekje een volle plant gekregen. Wel toppen. Maar meerder tegelijk planten gaat volgens mij
ook goed.
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht