Ik heb op diverse plekken in voor- en achtertuin maagdenpalm staan als bodembedekker. Er komen
alleen nooit veel bloemetjes in. Wanneer kan ik de maagdenpalm het beste snoeien om veel bloemen te
krijgen? Nu in mei gaat hij volop groeien (groen blad). Volgt er nu nog bloei of is dat pas weer
volgend jaar?
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Greenconnection:
13-05-2006
De bloeitijd is nu. Dus na de bloei kun je de Vinca snoeien.
Willem v:
13-05-2006
Ik ben er met de handheggenschaar flink in tekeer gegaan vorige herfst en nu doen ze het prima
Anoniem:
13-05-2006
`t kan zijn dat vinca niet goed bloeit als hij teveel in de schaduw staat,snoeien maakt volgens mij
niet zo uit,`t is een makkelijke plant.
Nessa:
20-05-2006
Snoeien heeft voor zover ik weet geen enkele invloed op de bloei bij Vinca.
Bloeide hij andere jaren wel goed?
Diana
schipperen:
21-05-2006
Ja Tessa..andere jaren bloeide ze veel beter. Vorij jaar heb ik de maagdenpalm in okt/nov. terug
gesnoeid. Misschien was dat fout???
Anoniem:
10-08-2006
ik weet dat je in maart sterk moet snoeien, dus 2/3 wegsnoeien.....onze plantenhandelaar heeft me
gezegd dat ik er zelfs met een grasmachien mag overrijden.....en een professionele tuinier die ik
ken heeft dat bevestigd.....hoe meer snoei, hoe meer bloei en bloemen.....succes.
Mar.ko:
03-09-2006
De bloei is rijker bij meer zon is mijn ervaring. Is er wat veranderd aan de omgeving? Hoger
struikgewas of bebouwing?
In het voorjaar kun je rustig de schaar in de vinca zetten. Dat zou geen effect op de bloei moeten
hebben
Misschien wat bemesting?
Diana
schipperen:
04-09-2006
Hij staat inderdaad niet zo zonnig...ik zal eens wat stekken meer in de zon gaan zetten...en dan
snoeien in maart. Bedankt iedereen voor de tips!
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht