ik heb een apen boom en die wordt steeds bruiner. alleen de top en de uiterste punten van de takken
zijn nog groen.
ik heb de tuin laten verbouwen en toen zand laten storten en er een ring met steentjes om gemaakt,
sinds dien werd hij steeds bruiner.
waarschijnlijk hebben we op hoog zand uit de noordzee gehad,waardoor de boom zout water heeft
opgezogen.
we hebben een tak afgesneden en die was helemaal dood.
zou het kunnen dat de boom dood gaat. of zou hij met iets..... weer groen worden.
want het is wel zonde dat hij dood gaat.
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Greenconnection:
16-04-2007
Sterker nog: ik denk dat de boom al dood is. Of het door het zout komt is moeilijk te zeggen, maar
waarom heeft u de boom in zand geplant en niet in gewone tuinaarde?
Marielle30:
17-04-2007
ik heb de boom niet in het zand gezet, hij stond al in de tuin toen we het huis kochten. hij deed
het goed, hij stond in de aarde. maar wij hebben onze tuin verbouwt en toen hebben we daarvoor ook
zand gebruikt.
Greenconnection:
17-04-2007
Dan is mogelijk toch het zout de oorzaak.
Willem v:
17-04-2007
Het kan het zout zijn, maar het kan ook dat door het ophogen van de tuin de boom veel dieper is
komen te staan dan voorheen.....
en daar kunnen bomen heel slecht tegen
Marielle30:
17-04-2007
De boom is denk ik hoog uit 5 cm dieper komen te staan.
De aarde waar de boom in stond/staat in niet afgegraven.
Er is zeg maar een laagje zand op gegaan van een cm of 5.
Maar niet op de plaats van de cirkel.
Daar is alleen steentjes opgegaan.
Maar nu een andere vraag. Kan deze boom weer groen worden of is ie ten dode opgeschreven?
Plantenliefhebb
er:
17-04-2007
Helaas deze is dood.
Sanja:
23-04-2007
hoi ik heb ook een apenboompje hij is net een jaar oud en 50cm hoog ik kon hem in een behoorlijke
pot planten zeggen ze (intratuin) goede gemengde aarde met voeding maar hij wordt nu ook bruin dus
het legt niet aan zout water hoor er moet wat anders wezen heb ook gemailt naar tuinman ROB maar
geeft geen antwoordt wie weet het wel zal het te nat zijn ??????
deze zal dan ook wel dood gaan zonde ze zijn veelste duur
misschien heeft iemand een oplossing
Plantadvies:
23-04-2007
Sanja, de slangeden is bij ons niet erg winterhard. Dat zou dus wel de reden bij jou kunnen zijn.
Plantadvies*Jolande
Greenconnection:
23-04-2007
Een jonge Araucaria is gevoelig voor vorst, maar dat hebben we nauwelijks gehad deze winter, dus
daar kan het niet aan liggen.
Tuinprins:
23-04-2007
Een araucaria kun je niet in een pot zetten. (De informatie van Intratuin was incorrect).
Araucaria's worden in de vollegrond gekweekt en voor de verkoop in een pot gedrukt. Het lijkt dan of
de plant in een pot is gekweekt maar is dat dus niet. Een araucaria voelt zich niet thuis in een pot
en moet daar dus ook niet worden ingezet.
Gegroet, de tuinprins.
Plantadvies:
23-04-2007
We hebben wel degelijk te maken gehad met nachtvorst. Een Slangeden in pot is inderdaad een
verkeerde keuze.
Metselaar:
30-06-2007
als het zand is afgetrilt dan kan er geen zuurstof meer bij de wortels komen en anti wortel doek
onder het grind is ook niet bevordelijk voor de grond dat kan ook een oorzaak zijn
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht