Onze spar (type denneboom) werd te hoog en we hebben de top eraf gehaald (zeg zo'n 5 cm doorsnede),
maar ik lees nu op sites dat je dat nooit moet doen. Wat nu? Weet iemand hoe de boom er later uit
komt te zien?
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Greenconnection:
21-04-2008
Dat ziet er niet uit! De hele natuurlijke vorm gaat zo verloren. Waarschijnlijk gaat de boom zich
vertakken en krijgt daardoor een zwaardere top. Jammer.
Anoniem:
21-04-2008
Daar was ik al bang voor, dat is flink balen. Kunnen we het bijhouden (snoeien?) of wordt dat niets?
Eigenlijk kan de boom niet veel groter worden dan hij nu is, hij staat namelijk tegen de tuin van de
buren aan.
Greenconnection:
21-04-2008
Je kunt proberen, als er meerdere toppen gevormd worden, 1 top aan te houden en de overigen
voortdurend weg te breken.
Anoniem:
21-04-2008
Dank je wel. Ik ben niet helemaal gerustgesteld, maar er is op het moment niet zoveel dat we zouden
kunnen doen geloof ik. Eerst lezen, dan doen dus....
Willem v:
21-04-2008
Ik zou 'm rooien en wat nieuws planten, de kans op succes om een scheut om te leiden als nieuwe
hoofdstam is erg klein
Anoniem:
27-04-2008
Jaarlijks opnieuw worden wij geconfronteerd met kerstbomen die in januari buiten geplant worden
(meestal verdroogd) dus ineens door de hakselaar ofwel na enkele jaren omdat de standplaats niet
goed is of hij word te groot.
Een boeket gaat weg als het verwelkt, eenjarigen hetzelfde maar een kerstboom wil men steeds in de
tuin planten.
Advies: een kerstboom voor kerstmis en tenzij u een grote tuin heeft na kerstmis de boom naar de
kerstboomverbranding van de jeugdvereniging.
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht