Graag hoor ik van u een methode om de knoppen van mijn rhodondendrons te herstellen. Ze zijn bijna
allemaal verdroogd en breken af en zien er bruin/zwart uit. Hierdoor zijn er bijna ook geen bloemen
in de struik.
Ik heb wel gehoord over een beestje dat de knoppen zou uit zuigen maar meer weet ik er ook niet van.
Dit probleem heb ik al voor het derde jaar. Zoveel mogelijk gooi ik de aangetasteknoppen weg om
verdere verspreiding te voorkomen.
Vast bedankt Peter
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Anoniem:
18-04-2004
HELLAAS HELLAAS maar afgestorven plantendelen kan je nog steeds niet herstellen. Het kan een
insectje zijn dat in de knop woont, maar het kan ook een schimmelaantasting zijn, sproei ze volgende
herfst eens een paar maal met een goed fungicide zoals funginex plus [combituin]
Anoniem:
19-04-2004
Als je duits kan lezen is dit een zeer goede site over rhododendrons :www.hachmann.de ; daar
spreken zo over vorstschade of anders zou de rhododendron cicade de schuldige kunnen zijn,
misschien even informeren in een tuincentrum voor gerichte bestrijding? groetjes;-)
Anoniem:
19-04-2004
waarschijnlijk vorstschade
koude wind kan de oorzaak zijn indien de plant onbeschut staat
knoppen afbreken en de plant dit jaar goed bemesten met bloedmeel en zorgen dat de plant voldoende
water heeft
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht