Dode plekken in ligusterhaag

Startpagina >> Overzicht forums >> Ziekte en plagen forum >> Dode plekken in ligusterhaag
U bent niet ingelogd
Dode plekken in ligusterhaag
Peterv :
22-11-2004
Ik heb ongeveer 300 lopende meter ligusterhaag staan ( 15-20 jaar oud), de gewone groene liguster. Hij staat geplant tegen een afsluiting bestaande uit Bekaertdraad. De haag wordt tamelijk smal gesnoeid, 2 keer per jaar. Sedert een drietal jaar komen er hier en daar ( en het laatste jaar heel veel ) dode plekken in de haag. Het zijn telkens een 3-5 tal planten die naast elkaar staan die gewoon beginnen op te drogen en afsterven. Ik vermoed dat het een soort verwelkingsziekte ( schimmelaantasting) is , maar kan daar nergens meer info over vinden.
Op een andere plaats , ongeveer 50-100 meter verder staat er ook een ligusterhaag, die de laatste jaren dezelfde plaag vertoond. Zou deze ziekte kunnen overgedragen worden door de wind ?
Er staat ook nog een jonge aanplant van liguster in de buurt ( ongeveer 400 meter ) Ik vrees een beetjes dat deze aanplant ook met deze ziekte te kampen zal krijgen.

Is er iemand die hieromtrent meer ervaringen heeft of weet waar ik meer info hieromtrent kan krijgen ?

vriendelijke groeten, Peter

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Ontoelaatbare inhoud Ontoelaatbare inhoud melden