Paars verdwijnt

U bent niet ingelogd
Paars verdwijnt
Doortje-1982 :
06-11-2005
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem: ik hou heel veel van paarse planten en probeer daarom ook zoveel mogelijk paarse bloemen in mijn tuin te krijgen.
Toen ik hier zo'n 2 jaar geleden kwam wonen stonden er al paarse hortensia's in de tuin. Hierbij werd volgens de gebruiksaanwijzing het zogenoemde Hortensiablauw aan toegevoegd, hierdoor werden ze dus heel mooi paars.
Ook heb ik een Rhododendron gekocht, wederom paars en nog niet zo groot: ongev 50 cm hoog.
Sinds ik nu zelf Hortensiablauw bij de Hortensia's doe, zijn ze niet meer paars geworden maar blijven felroze! Ook als ik er wat meer bij doe.
Het eerste jaar bloeide mijn duur gekochte Rhododendron heel mooi paars/lila, maar het tweede jaar was ie al roze. En nu afgelopen zomer heeft ie zelfs al wit gebloeid!!!
Nog een andere plant die nu bloeit, bloeide toen ik hier kwam wonen heel mooi diep donker paars maar is inmiddels ook roze geworden!
Langs de muur van het huis heb ik een paarse Passiebloem gepoot en deze bloeit al wel 3 jaar paars!
Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen en belangrijker nog wat ik ertegen kan doen???

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Ontoelaatbare inhoud Ontoelaatbare inhoud melden