Mijn kamperplanten hebben het altijd goed gedaan, groeiden en bloeiden. Nu komen er echter bij bijna
alle planten steeds meer bruine bladeren aan. Het begint als klein puntje op een blad, waarna de
bruine plekken steeds groter worden en uiteindelijk verdroogt het hele blad. Dit is bij
verschillende planten het geval (Anthurium, koffieplant e.d.)
Wat kan ik hieraan doen? Ik vind het zonde om al mijn planten te laten verdorren.
Alvast bedankt!
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Rdb:
23-03-2007
Kun je wat foto's plaatsen?
Ruud
Plantadvies:
23-03-2007
Zou het kunnen dat u de platen met leidingwater geeft? Geef uw planten afgekoeld gekookt water en
geef eens de juiste voedingsstoffen.
Hierbij wat foto's.
En ja, ik geef mijn planten altijd water met gewoon leidingwater, kan het zo zijn dat de planten
daar dan ineens last van krijgen?
bedankt alvast!
Liekevdsande:
23-03-2007
En hierbij een tweede foto
Plantadvies:
23-03-2007
Sommige bladeren zijn een beetje stoffig, echter niet allen. Maak deze schoon, door voorzichtig met
een spons en lauw water af te lappen. Tevens zie ik ook opgedroogde druppels, die worden veroorzaakt
door te hard koud leidingwater. U hoeft dus niet op de bladeren te gieten, maar op de grond. Door de
bladeren op deze manier af te sponsen, kunnen zij weer ruimer adem halen, door de bladporien.
Gekookt water dat koel maar niet te koud is, is beter en zachter voor een plant. U plant kan ook nog
even in een vergetenhoekje zijn gestald. U bent misschien vergeten water te geven. Dan geeft u plots
weer veel water en de plant probeert zijn tekortkoming weer goed te maken, waardoor er
wortelbeschadiging is opgetreden en bruine bladeren. Bruine bladeren kunnen ook ontstaan als de
plant in de ongunstige positie verkeert. Bv voor een deur of venster, waar hij steeds de tocht over
zich heen krijgt.
Plantadvies*Jolande
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht