Schimmel in kweekbak

Startpagina >> Overzicht forums >> Ziekte en plagen forum >> Schimmel in kweekbak
U bent niet ingelogd
Schimmel in kweekbak
Asphyx :
09-07-2007
Ik heb een week of 2 een kweekbak op de vensterbank staan met peper zaadjes erin. 'Zo'n 3 dagen geleden zag ik een beetje gele schimmel. Niks mee gedaan, want zover ik weet kan een beetje schimmel geen kwaad en ik wilde het niet verspreiden.

Een dag later zat de schimmel echter door de halve bak heen. Ben toen het internet opgegaan en kom alleen maar preventieve maatregelen aan tegen schimmels en helaas niks voor als je de schimmels al hebt. Heb toen zoveel mogelijk van de schimmel afgeschept (eerst met lichte nevel wat bevochtigd, want het stoof enorm, helaas stoof het ook een beetje door de nevel).

Nu is het een dag later en zit de bak weer vol met schimmel. Mijn eerste kiempjes zijn vandaag omhoog gekomen en ik zou ze zo graag sparen, maar de schimmel ziet er nogal onsmakelijk uit en ik weet niet of mijn planten ervan beschadigen. Anders zou ik bij het verspenen gewoon alle aarde kunnen afspoelen.

De schimmel ligt trouwens alleen op de grond en gaat niet richting wortels of iets dergelijks.

Is hier nog iets aan te doen? Kan ik nog van de schimmel af of moet ik het opnieuw proberen? Wie helpt mij uit de brand?

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Ontoelaatbare inhoud Ontoelaatbare inhoud melden