Heb net 2 nieuwe bomen gekocht maar nu komen er na een week allemaal gele en bruine bladeren
aan...
Wie waat het is???
Zag op de appel hele kleine beestjes mijt of luis??
Mvg. Andre
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Dreas:
07-08-2007
Foto 2
Greenconnection:
07-08-2007
Tja, net nieuwe bomen gekocht, terwijl het helemaal geen plantseizoen is. Dat vraagt om problemen
met dit weer!
Kaskes:
07-08-2007
Hallo Andre,
Ik heb het zelfde met mijn nieuwe appelboompje,
(5 soorten op een stam) 3 van de 5 hebben het ook last van bruine bladeren ,Ik haal elke dag de
blaadjes die op gerold of bruin zijn weg en ik heb wat extra beender meel gegeven en elke dag een
paar liter water, nu na bijna twee weken gaat het beter en komen er nieuwe bladeren ,Maar wat het is
dat weet ik niet ,maar geef de moed niet op .
groeten Kaskes
Greenconnection:
07-08-2007
Ik bedoel slechts(niet cynisch) dat het hier gaat om een moeilijke periode voor de planten; zeker
voor die nog in pot staan. Waarschijnlijk staan ze al maanden in pot. Hebben ze genoeg en op tijd
water gekregen op het verkoopppunt? Dus om problemen als deze verschijnselen te voorkomen, kun je
beter in het plantseizoen kopen.
Bird:
07-08-2007
Er is geen boom zo groen of er zit wel een vlekje aan
planten die buiten staan krijgen te maken met insecten die deze lekker vinden,altijd gelijk ieder
beschadigt blaadje verwijderen levert voor de boom meer schade op.
een beschadigd blad assimileert wel een afgeplukt blad niet.
dit antwoord is ook niet cynisch bedoeld
mvg Dirk.
Dreas:
07-08-2007
Hallo,
Ja planten hebben het inderdaad moeilijk,eerst bijna verzopen om vervolgens te verbranden.
Maar heb wel een of ander ongedierte in mijn planten weet nog niet wat maar bijna alles zit er
onder.
Bruine gaatjes en onder het blad zitten beesjes.
Op de Brugmansia zitten alle maal hele kleine oranje/rode beestjes van een halve mm.
Gr. Andre
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht