Nog geen jaar geleden woonde ik op een studentenkamer en nu wonen we heerlijk buiten. We hebben een
erg grote tuin. Rond het gazon een grote maar niet brede border. We willen deze graag voor het
volgende jaar mooi opnieuw aanleggen, maar daar weinig of geen onderhoud aan hoefen te doen. We
werken allebei 40 uur per week en dan blijft er weinig tijd over om te tuinieren. Weet iemand raad
wat de beste oplossing is hiervoor?
- Met of zonder boedembedekkers en welke?
- Beplanting die zowel in het voorjaar, zomer en najaar mooi bloeit
Het onkruid komt sneller op dan de beplanting. Het ziet er na een groeiseizoen dan ook niet meer
uit......
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Anoniem:
04-10-2004
Een geheel nieuwe border inplanten vergt wel wat voorbereiding en een goed beplantingsplan. Daarbij
moet je je afvragen wat je wilt: bijv. welke kleuren, vaste planten of struiken, of een mix
daarvan. Wanneer welke planten bloeien, hoe ligt de border zonnig/schaduw, welke grondsoort is het
enz. enz. En in een nieuw aangelegde border heb je altijd onkruid. Dus wieden om te voorkomen dat
de planten niet overwoekerd worden. Een mooie tuin vergt tijd en inspanning. Maar uit ervaring weet
ik dat juist naast een drukke werkweek van meer dan 40 uur het tuinieren heel erg ontspannend kan
zijn. Ik zou deze winter eens gebruiken om me te verdiepen in het tuingebeuren. In de bibliotheek
zijn tuinboeken genoeg om inspiratie op te doen.
Artemis:
06-10-2004
Wij hebben een kleine stadstuin met een border in L-vorm onderbroken door een bbq. Het onkruid in de
borders beperken wij door het leggen van grote platte stenen rondom de planten. Het wieden is zo
goed als nihil op die manier. Maar eigenlijk liggen de keien/stenen er vooral in om te verhinderen
dat onze katers in de aarde gaan krabben. Wel luieren ze 's avonds graag op de opgewarmde stenen.
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht