Ik wil graag weten hoe je een vooraanzicht maakt. en de legenda. want ik wil een eigen bedrijfje
beginnen. met de legenda bedoel ik hoe je een boom in de tuintekening tekent.
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Anoniem:
05-03-2005
Hallo
Dit is niet zo makelijk uiteleggen. Je zult toch wel iets van tekenen moeten afweten om tot een
redelijk resultaat te komen.
Je hebt een isometrie tekening, dit is een ruimtelijke tekening waarin alle afmetingen op schaal af
te lezen zijn. Dan kijk je van bovenaf in de tekening.
Een aanzichttekening is een tekening op schaal, die de structuur van de elementen waar we tegenaan
kijken weergeeft, wederom zonder perspectivische werking.
Een perspectieftekening geeft als een foto ons ontwerp driedimensionaal weer.
Met een software programma voor tuinontwerp kun je ook een aanzichttekening maken, maar dat vergt
ook wat oefening.
Doe zelf een cursus tuinarchitectuur maar heb tot nu toe alleen nog plattegronden hoeven tekenen. Er
zijn verschillende symbolen voor beplantingen ,oppervlakten, gebouwen, begrenzingen enz.
Het is een kwestie van veel oefenen.
Succes Ann
Jolande:
05-03-2005
Voor het uit de hand tekenen of op de computer gelden inderdaad de nodige vaardigheid. De meest
snelle methode is om een foto recht voor je, van de tuin en de boom te maken en die op transparant
over te tekenen. Laat de details uit de achtergrond weg. Je tekent dus alleen de hoofdlijnen. Dus
niet alles weer geven. Het is niet van belang dat de foto`s van goede kwaliteit zijn, maar het
belangrijkste is dat de hoodlijnen goed zichtbaar zijn. Informatie die je belangrijk vindt, zet je
in de tekening. Succes.
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht