Hallo, wij hebben net ons nieuwe huis betrokken. Gelukkig zit er ook een tuin bij! Helaas is de
erfafscheiding een grote grijze bloembakken-stapel-muur, verschrikkelijk vind ik; maar hij blijft
staan. nu is mijn vraag; wat kan ik in deze bakken laten groeien; of er overheen, zodat het een wat
vrolijker / weelderigere uitstraling gaat geven? Het zand in de bakken is ontzettend arm /
grindachtig, bovenste bakken kan ik hervullen. tot de helft van de muur (bovenop) schijnt de zon;
de rest is schaduw. ik hoop dat u tips voor me heeft! mvg Joyce
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Boompje:
27-09-2005
Eerst beginnen met de grond te vervangen. Zo goed als dat gaat in de onderste bakken ook. Eventueel
de onderste bakken vullen met een eetlepel. Goede grond is echt het halve werk om een goede groei
van de beplanting te krijgen. In de bovenste bakken kunnen, bollen geplant worden en later 1-jarige
zoals de Brachycome iberidifolia, Lobelia erinus, of Petunia`s. Planten die over de muur heen gaan
groeien. In de onderste bakken waar geen zon komt, de Astibe in diverse soorten, Brunnera,Corydalis,
Geranium in diverse soorten, Helleborus, Hosta`s. De meeste soorten geven een hangende groei. Zo zal
de muur min of meer bedekt worden. Wellicht komen er vast nog meer ideeen. Succes Joyce.
Teerl022:
27-09-2005
Voor in de arme grond: Sedum in soorten - vetkruid in soorten witbloeiend, muurpeper geel
bloeiend.
Sempervivum = huislook in soorten. karmijnrood bloeiend. Alle winterhard.
Alysum wit bloeiend, eenjarig, maar zichzelf uitzaaiend.
Voor meer onderin kleine varens.
Kleine soorten groene en bonte klimop.
Lotje:
10-10-2005
Misschien is het ook leuk om een stuk met een klimmer te laten begroeien, bijvoorbeeld een wilde
wingerd. Ik denk dat deze wel aan het ruwe oppervlakte van de stenen hecht. Ik weet alleen niet of
er openingen tussen de stenen zitten want anders heb je kans dat de plant naar de buren toe groeit
waar ze misschien niet blij mee zijn.
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht