Zelfgemaakte beregeningsinstallatie

Startpagina >> Overzicht forums >> Tuin ontwerp en tuin aanleg forum >> Zelfgemaakte beregeningsinstallatie
U bent niet ingelogd
Zelfgemaakte beregeningsinstallatie
Mischa :
24-07-2006
Hallo allemaal,

Omdat ik niet goed weet waar ik deze vraag anders moet stellen, doe ik het hier maar. Omdat ik eigenlijk een beetje beu wordt van iedere avond de tuinslang uithalen en een half uur te sproeien wil ik een beregeningsinstallatie gaan aanleggen. Ik wil dit doen door PVC buizen te voorzien van vernevelkopjes en zo elke avond de voor- en achtertuin een fris buitje te geven. Ik ben eens gaan kijken naar geschikte spuitkopjes, maar daar zie je ook door de bomen het bos niet meer.

Wie kan mij vertellen welke opbrengst ik het beste kan nemen (aantal L/min) voor de spuitkopjes en hoe ver ik deze uit elkaar in de buis moet zetten. Ik wil de buis maximaal 10 cm boven de grond zetten in de achtertuin en ca 30-40cm boven de grond in de voortuin. De voortuin is ca 6m breed en 6m diep, de achtertuin is ca 11m diep en

Alle tips zijn welkom, dus als iemand met een ander systeem goede resultaten heeft bereikt, laat het aub horen.

Met vriendelijke groet,
Mischa

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Ontoelaatbare inhoud Ontoelaatbare inhoud melden