Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Reacties
Nadezja:
31-07-2006
oowwja zeker wel....
een echte vlindertuin....je hebt nagenoeg het gehele jaar iets te bloeien in je tuin.... je bent dan
niet alleen bezig met het tuinieren... maar je geniet ook van dingen zoals vrolijke fladderaars in
je tuin.... één zorg voor nectarplanten waar vlinders hun nectar uit kunnen halen... twee zorg voor
waardplanten... waar vlinders hun eitjes op af kunnen zetten waar de rupsen hun voedsel deel van af
kunnen eten....
verder kun je het hele proces volgen... de paring van vlinders... de eiafzetting...de rupsen die
eten ... de verpopping van de rups en het uitkomen van de vlinder... genieten van het oppompen van
de vleugels en hem of haar zien wegfladderen.... en dat allemaal tussen rijkbloeiende bloemen als je
lekker aan het ontbijt zit of aan de koffie of thee.....
Sommige mensen zweren dat rupsen een plaag is...maar ik denk eerder dat dit is voortgekomen vanwege
de boeren...die het idd als een plaag ervaren...verder zijn die beestjes niet schadelijk voor
planten... ze gaan er niet minder om bloeien...ze eten wat blaadjes weg..maar deze blaadjes groeien
heel snel weer aan...
met vriendelijke groet,
Nadezja
Plantadvies:
31-07-2006
Mailtje sturen naar plantadvies@hotmail.com en ik maak gratis via de e-mail een ruwe schets.
Plantadvies:
31-07-2006
Mailtje sturen naar plantadvies@hotmail.com en ik maak gratis via de e-mail een ruwe schets.
Un giardino
personale:
01-08-2006
Hallo Kees,
Zomaar een schets is snel gemaakt, zoveel mensen zoveel ideeën. Maar......
Veel onderhoud of weinig onderhoud-wil je een gazon (wat natuurlijk gemaaid moet worden)-heb je
interesse in een vijver(bij kleine kinderen raad ik dat altijd af)-hoe is de ligging van de tuin
t.o.v. de zon- etc. etc. ?????? Er zijn veel vragen waar je eerst een antwoord op moet vinden
voordat je start met de aanleg.
Het wordt jouw tuin, dus de tuin moet naar jouw zin zijn. Het zou jammer zijn als je na enige tijd
de zaak moet gaan veranderen omdat het niet bevalt.
onder de link bedrijven (naast forum) zijn nog veel meer aanbieders die gaan over tuinadvies allen
willen ze met veel plezier een gratis geschetste tekening leveren. :).
daarna het liefst uw tuin aanleggen maar dan voor geld.
Het is inderdaad heel belangrijk door eerst je eigen wensen eens op te schrijven.
Wat wil ik graag in de tuin zien.
en waar wil ik deze dingen het liefst zien.
kan ik dit ook deze dingen ook zien op die plek vanwege de ligging van de tuin zo ook met de stand
van de zon.
welk soort grond ligt er op de bodem is ook heel belangrijk.
dan heb je al een begin voor jezelf.
In de bibliotheek liggen veel boekjes die je eens kunt inzien met ideeen. uiteraard zijn er ook
boekjes aan te schaffen. Er zijn erbij die niet eens zo duur zijn. En als je een idee hebt van welk
soort/type tuin je zelf graag wilt zijn er ook boekjes te krijgen. maar ook op internet is veel af
te halen.
Toets bijv. eens in op google tuinen of rozentuin of vijvertuin of botanische tuin of bloementuin ga
zo door vervolgens klik je op "afbeeldingen" dan verschijnen er zovele foto's waarvan je
veelal dingen kunt uithalen wat je leuk vind.
met vriendelijke groet,
anja
Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht