Lastig tuintje - luxeprobleem

Startpagina >> Overzicht forums >> Tuin ontwerp en tuin aanleg forum >> Lastig tuintje - luxeprobleem
U bent niet ingelogd
Lastig tuintje - luxeprobleem
Elene :
15-10-2006
Goed, heel uitgebreid dan. Mijn tuinsituatie is als volgt: 60 m2 achtertuin, de hoek van het huis om, dan nog zeker 15 m2 zijtuin, weer een hoek om, en dan plm. 6 m2 voortuin. Mijn (beneden)woning voor invaliden is gelijkvloers. Ik ben ook inderdaad (een beetje) invalide, dus de genoemde tuinen zijn ruim voldoende, zeker wat arbeid betreft! Echter, er is onder een slaapkamerraam verderop nóg een voortuin van ik denk 3 bij 6 ongeveer. Deze raakt aan geen enkele van de andere tuinen. Erger: om er te komen moet ik het huis uit door de voordeur, en om een rij van drie schuren (van de bovenburen en mezelf) heenlopen, een paar meter over de stoep, de bocht om de schuur heen en dan ben ik er. Voor een niet al te goed ter been zijnd iemand is het dus geen plezier om daar eens fijn te gaan tuinieren :-). Deze zomer zijn er schilderwerkzaamheden gedaan en de reuzevlinderstuiken die er stonden zijn omgehakt om bij het raam te kunnen. Op zich niet erg want ze namen veel licht weg. Maar nu heb ik een wildernisje met veel takken- en bladerenrommel en twee dikke stronken. Buren mopperen: haalt de straat naar beneden! Ik geef onmiddelijk toe: dit is een luxeprobleem! Wat ik begrijpelijkerwijs met dit lapje grond wil is een oplossing die er leuk uitziet (want het ligt aan de straatkant), zo min mogelijk geld kost en GEEN onderhoud vergt. Ik weet dat dat laatste niet bestaat, tenzij ik het laat asfalteren, maar goed. Is een paar zakjes wildbloemenmengsel een oplossing? Gras is geen oplossing, lastig, met de maaier daar helemaal heen vanuit de achtertuin en bovendien is dat tuintje ook nog eens vrij donker vanwege aan de ene kant dat rijtje schuren en nog een schuur aan de andere kant van de buurvrouw. Het ligt op het Oosten, heeft 's morgens wel zon maar vanaf 11.00 is het er donker. De grond is klei (polder in West-Nederland). Indicatie van wat er goed groeit: varens doen het er prima (tot ze werden vertrapt door de schilders), de buddleia's waren reuzen, er staat hier en daar nog een (inmiddels ook vertrapte) hosta. Het is duidelijk dat de rommel moet worden opgeruimd - een goede gelegenheid om een goed plan te maken voor dit vervelende onderdeel van mijn overigens geweldige huis. Het is een huurhuis dus huizenhoge investeringen ga ik niet doen. Wie heeft er ideeën????

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Ontoelaatbare inhoud Ontoelaatbare inhoud melden