Brede, ondiepe tuin

U bent niet ingelogd
Brede, ondiepe tuin
Annemie :
30-11-2003
Wie kan mij tips geven om structuur te scheppen in een ondiep (7m) maar breed (14m) tuindeel? De voorbeelden van kleine tuinen in tuinboeken zijn altijd lang en smal, nooit breed en ondiep.
Dit deel ligt voor het huis aan de straatkant. De tuin is omgeven door een 1,20m hoge beukenhaag waarlangs esdoorns (Acer Campestre Elsrijk) geplant zijn. Links tegen het huis, naast de keukendeur ligt een halfrond terras van 4m op 3m. Er zou een toegang moeten komen van het deel langs het huis naar het deel voor het huis kwestie van met een kruiwagen in dit deel te kunnen.
De bedoeling is om er een bloementuin van te maken, zonder gazon. Ik denk aan de combinatie van enkele in toom te houden bloeiende heesters (om het zicht op het huis vanaf de straat te breken) en veel vaste en enkele eenjarige planten. Ik zou ook graag ergens een bank tussen het groen plaatsen.
In het andere deel van de tuin komt een grasveld met rondom struiken en bloemen.
We wonen op een boerderij en ik hou van een ongedwongen, landelijke stijl.
Het is absoluut niet de bedoeling om er een klassieke voortuin van te maken want de voordeur bevindt zich aan de andere kant van het huis.
Ik heb geprobeerd een plannetje te tekenen.
Bedankt voor de tips.
Annemie

7437

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht

Dit bericht is gesloten. U kunt niet meer reageren op dit bericht
Ontoelaatbare inhoud Ontoelaatbare inhoud melden